آموزش گرامر زبان انگلیسی برای کودکان

گرامر
زبان انگلیسی مجموعه قواعد و مقرراتی است که برای درست نوشتن، درست
خواندن، درست گفتن و ایجاد رابطه درست بین کلمات به کار می رود.آنچه که ما
گرامر می نامیم تنها بازتاب یک زبان در یک زمان خاص است.بسیاری از کودکان
درک بسیار خوبی از معانی کلمات زبان انگلیسی دارند.در واقع برای آموزش زبان
انگلیسی به کودکان ، کلمه محور بوده ایم.گرامر با اینکه نقش کمتری در زبان
انگلیسی دارد ، اما اگر کودکان به قدر کافی بر آن مسلط نباشند قطعا درد سر
ساز خواهد شد.به منظور آموزش گرامر زبان انگلیسی به کودکان باید از شیوه درست آموزش آن بهره برد که با کمی تحقیق و بررسی می توان به این مطلب دست یافت.
در
امر آموزش گرامر زبان انگلیسی به کودکان دو نکته را مورد توجه قرار
دهید:آموزش چهار مهارت speaking-listening-reading-writing و آموزش لهجه
درست.از جمله روشهای بسیار مفید و موثر آموزش گرامر زبان انگلیسی به کودکان
، تکرار جملات و درک الگوی جملات و ثبت آن در ذهن کودکان است که کودکان می
توانند با قرار دادن کلمات مختلف ، جملاتی مناسب و درست تولید کنند و در
مکالمات خود از آن استفاده کنند.در این صورت آموزش گرامر زبان انگلیسی که
خود امری زمانگیر و خسته کننده می باشد را می توانیم به تجربه ای زیبا و
دلنشین تبدیل کنیم.با این روش کودک بدون اینکه نیاز به حفظ فرمول گرامری
داشته باشد، به شیوه ای غیر مستقیم و بدون توجه به ساختار و نکات گرامری ،
تنها با تکرار و تمرین گرامر زبان انگلیسی را می آموزد.بنا براین به گرامر
زبان انگلیسی بعنوان یک ابزار خوب و مثبت بنگرید ، ابزاری که مانند یک
تابلو راهنما یا یک نقشه راه را به ما نشان می دهد.
سن مناسب برای آموزش
گرامر زبان انگلیسی به کودکان ، بعد از شش سالگی است.اما این گونه نیست که
در سنین پایین تر کودک قادر به استفاده و شناخت این موضوع بسیار مهم نمی
باشد.بدون استفاده از ساختار دستوری و اجزای زبان نمی توان از هیچ سخنوری
انتظار ساختن جمله درست را داشت.روند یادگیری گرامر زبان انگلیسی در کودکان
باید به صورت طبیعی باشد و کودک به طرز معجزه آسا می تواند تمامی زمانهای
افعال و بخشهای مختلف را با روش زبان مادری
فرا گرفته و استفاده کند.تنها موردی که می تواند به کودک بیشتر کمک کند
استفاده از منابع دیداری و شنیداری است.فکر نکنید اگر کودک در حال گوش کردن
به آهنگ یا دیدن برنامه ایست متوجه صحبتهای آن منبع نمی شود و فقط در حال
وقت گذرانی است.در حقیقت کودک در حال پردازش تمام نکات مرتبط با گرامر
کلمات و جملات می باشد.تصحیح موارد گرامری به کودک نباید به صورت مستقیم
باشد بلکه همراه با روشهای تلفیقی مانند کاردستی ، نقاشی و بازیهای نمایشی
این امر صورت گیرد.سعی کنید همواره پس از استفاده کودک از فعلی نادرست فقط
جمله صحیح را تکرار کنید و نگویید اشتباه کرده است.
- ۹۴/۰۷/۲۲