آموزش زبان انگلیسی

آموزشی

آموزش زبان انگلیسی

  • ۰
  • ۰

Mistakes In Learning


6 باور زبان آموزان ناموفق


آیا تا به حال پیش آمده احساس کنید که عاملی مرموز شما را از پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی باز می‌دارد ؟ آیا احساس می‌کنید علیرغم تلاش‌هایتان کارها آن‌گونه که می‌خواهید پیش نمی‌روند ؟ شاید دلیلش باورهای محدود کننده‌ای باشد که شما را محصور کرده‌اند .
باورهای محدودکننده چیزهایی هستند که آن‌ها را باور کرده‌ایم و سد راه ما شده و ما را از رسیدن به پتانسیل واقعی درونمان باز می‌دارند . در این مقاله به بررسی ۶ تا از رایج‌ترین باورهای بازدارنده می‌پردازیم که بسیاری از ما با آن‌ها درگیر هستیم . با شناخت این موارد می‌توانید اولین قدم در جهت خلاصی از شر این باورها را بردارید .


۱. گذشته من تعیین‌کننده آینده من است !

زبان آموزان موفق اعتقادی به این باور ندارند زیرا آن‌ها در گذشته با موضوعی مشکل داشته‌اند اما می‌دانند که دوباره تلاش خواهند کرد . آن‌ها شکست می‌خورند و اشتباه می‌کنند اما هرگز اجازه نمی‌دهند این عامل آن‌ها را از تحلیل مشکل و یافتن راه حل منطقی باز دارد . هرگز فکر نکنید که شکست یا اشتباهات گذشته می‌توانند مانع همیشگی شما بشوند . شما می‌توانید فارغ از این که در گذشته چه سابقه‌ای در خصوص یادگیری زبان انگلیسی داشته‌اید ، موفق شوید .


۲. وقت ندارم !

زبان آموزان موفق همان اندازه وقت دارند که شما در ۲۴ ساعت وقت دارید . نکته این است که آن‌ها به جای بهانه تراشیدن ، وقت می‌تراشند .
طی هفته گذشته چند ساعت وقت خود را بی‌هدف برای سرکشی به فیس بوک یا کانال تلگرام و اینستاگرام اختصاص داده‌اید ؟
چند ساعت وقت برای چک کردن ایمیل‌های خود از دست داده‌اید ؟
زبان آموزان موفق می‌دانند که چطور وقت خود را بگذرانند و کجا می‌توانند مؤثرتر عمل کرده و برای یادگیری زبان زمان خلق کنند .


۳. یادگیری فلان چیز خیلی سخته !

آیا زمانی که اولین لغت انگلیسی را یاد گرفتید به خاطر دارید ؟ یادتان هست مکالمه کردن با یک انگلیسی زبان تا چه حد برایتان دشوار بود ؟ خاصه این که حتی یک کلمه هم بلد نبودید . هر چه بیشتر یاد گرفتید و بیشتر تمرین کردید صحبت کردن برایتان آسان‌تر شد . دشواری ، مفهومی ذهنی است تا یک ویژگی مطلق . به یاد داشته باشید در یادگیری زبان هیچ چیز دشوار نیست . تنها مفاهیم ، کلمات و مهارت‌هایی وجود دارند که هنوز با آن‌ها آشنا نشده‌اید و یا برای مسلط شدن به آن‌ها به‌اندازه کافی تمرین نکرده‌اید .


۴. دیگران در موردم قضاوت می‌کنند !

زبان آموزان موفق اعتقاد دارند که دیگران سطح دانش و میزان تسلط شان در صحبت کردن را مورد قضاوت قرار نمی‌دهند . زیرا اگر این گونه بود همیشه موقع صحبت دستپاچه می‌شدند و هیچگاه برای صحبت در میان جمع ریسک نمی‌کردند و در نتیجه پیشرفت نمی‌کردند . پس هیچگاه نگران قضاوت دیگران در مورد خودتان نباشید . به احتمال زیاد دیگران از پیشرفت شما خرسند و شگفت‌زده خواهند شد . تکرار می‌کنم هیچ چیز دشواری در خصوص یادگیری زبان وجود ندارد . موضوع فقط مهارت‌هایی هستند که هنوز یاد نگرفته اید .


۵. من ذاتا استعداد یادگیری زبان را ندارم !

آیا برای یادگیری دوچرخه سواری نیاز به استعداد ذاتی هست ؟ احتمالاً خیر! یادگیری دوچرخه سواری مستلزم یادگیری یک سری اصول اولیه است و سپس باید این مهارت‌ها را به مقدار زیاد تمرین کرد . برخی افراد در مسابقات دوچرخه سواری Tour de France مقام‌های بالایی کسب می‌کنند به این دلیل که هر روز به سختی تمرین می‌کنند . همانگونه که برخی از زبان آموزان به چندین زبان مسلط می‌شوند . یادگیری یک زبان مستلزم زمان و تلاش است و من شخصاً معتقدم که همه افراد توانایی یادگیری زبان را دارند . زبان آموزان موفق هرگز تسلیم نمی‌شوند زیرا اعتقادی به استعداد ندارند . در عوض موانعی که در مسیر پیشرفت و یادگیری دارند را به دقت شناسایی و سپس روی این موانع تمرکز می‌کنند .


۶. دیگران زبان را آسان‌تر از من یاد می‌گیرند !

افراد با هم متفاوت‌اند و هنگام یادگیری زبان با چالش‌های متفاوتی رو به رو می‌شوند . شاید مطالبی که در زبان ژاپنی برای من دشوار است برای فرد دیگر این‌گونه نباشد . به همین ترتیب فهم چیزهایی که یادگیری‌شان برای من آسان است ممکن است برای دیگری به این راحتی نباشد . گفتن این‌که هر چه برای من آسان است برای دیگران نیز همین‌گونه است نوعی کلی‌گویی است . آیا شما می‌دانید که این افراد در مسیر یادگیری زبان چه تجربیاتی را پشت سر گذاشته‌اند ؟ شاید آن‌ها متدها و روش‌هایی را تجربه کرده‌اند که شما تا بحال فرصت امتحانش را نداشته‌اید . هیچ‌کسی نمی‌تواند یک شبه زبان را فرا بگیرد و تا آنجاییکه من می‌دانم هنوز هیچ دارویی پیدا نشده که با خوردن آن بتوان یک شبه یک زبان را فرا گرفت .

آیا باورهایی که تا اینجا گفتم تا به حال ذهن شما را به خود مشغول کرده‌اند ؟

  • ۹۵/۰۵/۲۶
  • mrzaban mrzaban

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی