آموزش زبان انگلیسی

آموزشی

آموزش زبان انگلیسی

۲۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


لغات انگلیسی


نحوه افزایش دایره لغات انگلیسی


یکی از مهمترین جوانب یادگیری زبان انگلیسی ، افزایش دایره لغاتمان می باشد . شما که در صدد یادگیری زبان انگلیسی هستید ، بدون دانستن لغات ضروری ، اختصاصی و عمومی ، نه قادر به درک متون انگلیسی و مطالعه آنها و نه مکالمه و شنیدن و فهمیدن زبان انگلیسی خواهید بود .اولین قدم برای افزایش دایره لغات انگلیسی، مشاهده آنها و یادگیری اولیه آن است . برای این کار به مطالعه متون مختلف عمومی و تخصصی بپردازید . لغات آشنا به همراه معنی آنها را یادداشت کنید . در ابتدا ، کار را از لغات مهم و ضروری شروع کنید و هر روز لیستی از لغات جدید داشته باشید . لیست مناسبی از لغات ، مربوط به کتاب 504 لغت کاملا ضروری ( 504 Essential Words ) می باشد . سپس هر لغت را یکبار به همراه معنی بخوانید و شکل آنها را دیده و به خاطر بسپارید .
سعی کنید لغت را در ذهن خود تصویر سازی کنید . به عنوان مثال برای حفظ کردن کلمه Book ( کتاب ) تصویر یک کتاب را به همراه شکل کلمه Book در ذهن خود مجسم کنید . این کار هم از لحاظ لغت - معنی و هم املای کلمه بسیار مفید خواهد بود . به همین ترتیب تمامی لغات را به طور سطحی به خاطر بسپارید و آنها را وارد حافظه کوتاه مدت خود بکنید . از فراموش کردن آنها نگران نباشید . در مرحله بعد هدف فقط به خاطر سپاری اولیه لغات است .
سباستین لایتنر روشی را به نام روش لایتنر ابداع کرده است که به یادگیری بدون فراموشی معروف است . در این روش مطالب سخت که زیاد از ذهن شما می روند ، بیشتر برای شما مرور می شوند و مطالب آسان وقت شما را بیهوده تلف نمی کنند . مرور اصولی با روش لایتنر تنها در عرض کمتر از چند ماه و با روزی کمتر از نیم ساعت زمان مفید ، دایره لغات شما را به هزاران لغت افزایش خواهد داد . البته دیگر خیالتان از فراموش نشدن مطالب نیز راحت خواهد بود . برای استفاده از روش لایتنر و تمرین و تکرار و مرور اصولی لغات زبان انگلیسی ، پیشنهاد ما به شما نرم افزار لایتنر ماندگار است . روش این نرم افزار بر پایه تمرین و مرور اصولی در بازه های زمانی مشخص می باشد که خود به خود مطالب سخت تر ، بیشتر برای شما مرور می شود تا هنگامیکه به طور کامل ملکه ذهن شما شده و به حافظه بلند مدتتان منتقل می گردد و در این روش مطالب آسان ، بیهوده وقت شما را برای تکرار نمی گیرند .علاوه بر این می توانید با ثبت نام در وب سایت Hi2En.com از سیستم آنلاین لایتنر برای یادگیری لغات Online Leitner Box و بسیاری امکانات دیگر بهره مند شوید .
یکی از بهترین راهها برای وسیع کردن دایره لغات زبان انگلیسی به طوری که برای مدت طولانی در ذهن شما بماند ، حل جدول می باشد . وقتی یک عبارت گفته می شود و کلمه مربوط به آن خواسته می شود ، به مرور آن کلمه و عبارت در ذهنتان باقی می ماند . علاوه بر این ، حل جدول یک تفریح هم به حساب می آید . در اینترنت خوشبختانه تا دلتان بخواهد جداول انگلیسی مخصوص زبان آموزان با سطوح مختلف موجود است .برای این کار می توانید از جداول آنلاین استفاده کنید . فقط کافی است عبارت Online English Crossword را جستجو کنید تا ده ها سایت شامل جداول آموزشی پیدا شوند .
مثلا :
http : // www.learn - english -today - com / wordgames . html
http : // www.crossword - puzzles . co . UK
http : // www.puzzlechoice . com / pc / crossword - menx . html
سعی کنید هر چند وقت یکبار یک کار تازه انجام دهید . مثلا بروید ماهی گیری ، کوه پیمایی و یا اسکی . با انجام کارهای تازه ، لغت های تازه هم یاد خواهید گرفت . فقط از یک موضوع کتاب نخوانید . مجلات گوناگون زبان اصلی در زمینه های گوناگون بخوانید . با این روش نه تنها لغت یادگرفتن کاری شیرین برای شما خواهد بود بلکه زندگی پربارتری نیز خواهید داشت .

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰
یادگیری انگلیسی با فیلم


یادگیری زبان انگلیسی با فیلم


تماشای فیلم های زبان انگلیسی به خصوص برای تقویت مهارتهای صحبت کردن و شنیدن بسیار موثرند . فیلم ها معمولا برای فراگیران زبان انگلیسی ساخته نمی شوند بلکه برای افراد انگلیسی زبان تولید می شوند . بنابراین چیزی که در فیلم می شنوید دقیقا همان چیزی است که در زندگی روزمره انگلیسی زبانها وجود دارد یعنی سریع صحبت کردن همراه با لهجه اصیل. فیلم های انگلیسی ابزاری مناسب برای یادگیری لغات انگلیسی، اصطلاحات و اسلنگ ها ( اصطلاحات عامیانه انگلیسی ) هستند . در کلاسهای سنتی مدارس هرگز این موارد را یاد نمی گیریم .
دیدن فیلم ها برای همه جالب هستند . بنابراین هنگامی که خسته اید و حس و حال کتاب خواندن را ندارید ، می توانید با تماشای فیلم به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید . تماشای فیلم ها به شما دیدگاههای گوناگون در مورد فرهنگ می دهند . بنابراین اگر زمانی به یک کشور انگلیسی زبان بروید نه تنها با زبان آنها بلکه با فرهنگ و تاریخ آن مردمان نیز آشنا هستید . فیلم های انگلیسی موضوعات جالبی برای صحبت کردن با دوستانمان هستند زیرا تقریبا همه افراد صحبت کردن در مورد فیلم را دوست دارند . در حقیقت با گوش کردن به مکالمات شخصیت های فیلم ، می توانید تلفظ انگلیسی خود را تقویت کنید .


10 ترفند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم


1 - فیلم هایی را انتخاب کنید که قبلا تماشا کرده اید .

اگر انگلیسی شما در سطح مبتدی است ، بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که قبلا آن را تماشا کرده اید . چون قبلا با داستان فیلم آشنا شده اید و این بار فقط روی زبان فیلم تمرکز می کنید نه داستان فیلم !


2 - از زیرنویس فیلم استفاده کنید .

اگر شما در سطح مبتدی هستید ابتدا فیلم را با زیرنویس فارسی ببینید تا جاییکه احساس کنید بدون زیرنویس فارسی هم متوجه محتوای فیلم می شوید . اگر شما در سطح پیشرفته هستید ، فیلم را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید . لازم نیست کلمه به کلمه فیلم را بفهمید بلکه سعی کنید خلاصه و مفهوم اصلی مکالمات شخصیت های فیلم را بفهمید .


3 - فیلم دیدن را با میزان کم شروع کنید .

اگر نمی توانید یک فیلم بلند را از اول تا آخر تماشا کنید و متوجه همه محتویات آن شوید خوب آن را تماشا نکنید ! فیلم هایی که دارای مفهوم تاریخی و فرهنگی عمیق هستند را فراموش کنید و در عوض فیلم های کوتاه را انتخاب کنید .


4 - فیلم را به چند قسمت تقسیم کنید .

اگر تماشای یک فیلم به طور کامل برای شما خسته کننده است ، می توانید آن را به قسمتهای 30 دقیقه ای تقسیم کنید . بعد از تماشای هر قسمت کمی استراحت کنید ، چای بنوشید و سپس دوباره به تماشای قسمت بعدی بروید .


5 - گوش کنید تکرار کنید .

قسمتهایی را که متوجه نمی شوید استوپ کرده و آن را چندین بار با صدای بلند تکرار کنید و همزمان زیرنویس انگلیسی آن را ببینید . تکرار جملاتی که می شنویم در تقویت لهجه بسیار موثر است .


6 - فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید .

فیلمی را انتخاب کنید که از سبک آن لذت می برید . اگر از تماشای فیلم جنایی لذت نمی برید ، آنها را تماشا نکنید .


7 - بر تماشای فیلم های یک کشور خاص تمرکز کنید .

فیلم هایی را تماشا کنید که بازیگران و کشور مورد علاقه شما را به تصویر می کشند . اغلب فراگیران زبان انگلیسی ، تماشای فیلم های آمریکایی را ترجیح می دهند زیرا با فرهنگ این کشورها بیشتر آشنا هستند و نیز لهجه آمریکایی در مقایسه با لهجه دیگر کشورهای انگلیسی زبان ساده تر و قابل فهم تر است .


8 - یک دفتر مخصوص فیلم تهیه کنید .

هر زمان لغت یا اصطلاحی را دیدید که برایتان جالب بود ، آن را فورا در دفتر خود ثبت کنید . به این ترتیب مجموعه ای ارزشمند از لغات و اصطلاحات کاربردی را جمع آوری خواهید کرد که در آینده نیز می توانید از آن هنگام صحبت کردن به انگلیسی استفاده کنید .


9 - از نرم افزار VLC استفاده کنید .

اغلب افراد از این نرم افزار فقط برای تماشای فیلم استفاده می کنند . اما جالب است بدانید که این نرم افزار کاربردهای جالب تر دیگری هم دارد . مثلا هر قسمت از فیلم را که متوجه نشدید ، می توانید به عقب برگردانید و آن را با نصف یا یک چهارم سرعت ببینید . این مزیت در تقویت و تمرین لیسینینگ بسیار موثر است .

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

سپندار مذگان


ولنتاین ایرانیان


در ایران باستان ، در روم از بیست قرن پیش از میلاد روزی موسوم به " روز عشق " بوده است که در تقویم ایرانی دقیقا مصادف است با 5 اسفند که در گاهشماری کنونی برابر است با 29 بهمن یعنی تنها 4 روز پس از روز ولنتاین غربی ، این روز سپندار مذگان یا اسفندار مذگان نام داشته است . ابوریحان بیرونی در آثار الباقیه خود آورده است که ایرانیان باستان این روز را روز بزرگداشت زن و زمین می دانسته اند . فلسفه بزرگداشت این روز به عنوان روز عشق به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه را سی روز حساب می کردند و علاوه بر اینکه ماهها اسم داشتند ، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند . به عنوان مثال روز اول " روز اورفرد " روز دوم " روز بهمن " به معنی " سلامت ، اندیشه " که نخستین صفت خداوند است ، روز سوم " اردیبهشت " به معنی " بهترین راستی و پاکی " که باز از صفات خداوند است ، روز چهارم شهریور به معنی " شاهی و فرمانروایی آرمانی " که خاص خداوند است و روز پنجم " سپندارمذ  " بوده است . سپندارمذ لقب ملی زمین است به معنی گستراننده ، مقدس ، فروتن . زمین نماد عشق است چون با فروتنی ، تواضع و گذشت به همه عشق می ورزد . زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد و همه را چون مادری در دامان پرمهر خود امان می دهد . به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندار مذگان را به عنوان نماد عشق می پنداشتند .



روز سپندار مذگان



سپندار مذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می کردند . در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می دادند . مردان نیز زنان و دختران خود را بر تخت شاهی نشانده ، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می کردند . در باور ایرانی مرد دارای قدرت مردانگی و تفکر و خردورزی بیشتری است ، در برابر آن زن دارای مهرورزی ، عشق پاک ، پاکدامنی و از خود گذشتگی فراوان تری است که هریک از این دو به تنهایی راه به جایی نبرده و حتی روند پویایی گیتی را هم به ایستایی می کشانند .اگر مردان بدنه هواپیمای خوشبختی اند ، زنان موتور آن هستند که پیکره بی موتور و موتور بی بدنه هیچ کدام به تنهایی به اوج سعادت نمی رسند بلکه ذره ای حرکت و جنبش هم برایشان ناممکن است .
اشوزرتشت خوشبختی بشر را وابسته به میزان دانش و خرد انسان می داند نه جنسیت و قومیت و رنگ و نژاد . از دیدگاه وی همه انسان ها - همه زنان و مردان - دارای حقوق برابرند . او دختران را در گزینش همسر آزاد شمرده و عشق پاک و دانش نیک را دو معیار اصلی می داند و خوشبختی همسران جوان را در زندگی زناشویی در این می داند که هر یک بکوشند تا در راستی از دیگری پیشی جویند .
امشاسپند سپندارمذ ، نگهبان و ایزد بانوی زمین - سرسبز و نشانی از باروری و زایش است . جشن سپندار مذگان یا اسفندگان ( همان جشن ولنتاین ایرانی ) روز گرامیداشت زنان در ایران باستان بوده و این روز به نام " مردگیران " یا " مژدگیران " یا " مزدگیران " ( = هدیه گرفتن از مردان ) نیز در ادبیات فارسی به کار رفته است.اخیرا گروهی از دوستداران فرهنگ ایرانی پیشنهاد کرده اند که به منظور حفظ فرهنگ ایرانی سپندارمذگان به جای ولنتاین غربی به عنوان روز عشق گرامی داشته شود .
ملت ایران از جمله ملت هایی است که زندگی اش با جشن و شادمانی پیوند فراوانی داشته است ، به مناسبت های گوناگون جشن می گرفتند و با سرور و شادمانی روزگار می گذرانده اند . این جشن ها ، نشان دهنده فرهنگ ، نحوه زندگی ، خلق و خوی ، فلسفه حیات و کلا جهان بینی ایرانیان باستان است . از آنجایی که ما با فرهنگ باستانی خود آشنا نیستیم شکوه و زیبایی این فرهنگ با ما بیگانه شده است .

 

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰
سبزیجات به انگلیسی


آموزش سبزیجات به انگلیسی


اصطلاحات مربوط به خرید میوه و سبزیجات


تربچه / چغندر / کرفس / جعفری / کدو دارید ؟                                                      Do you have radishes / beets / celery / parsley / squash ? Q

یک کیلو کلم / گل کلم / اسفناج چند است ؟                                                             How much is a kilo of cabbage / cauliflower / spinach ? Q

آیا این خربزه ها شیرین هستند ؟                                                                         Are these melons sweet ? Q

نصف این هندوانه ها خراب شده است .                                                                 Half this watermelon is bad

بعضی درختان در زمستان میوه می دهند .                                                             Some trees bring forth / bear fruit in winter

بعضی آب میوه ها خیلی اسیدی هستند .                                                                 Some fruit juices are very acidic

سه دسته موز برای بچه هام خریدم .                                                                    I bought three bunches of bananas for my children

مطمئن شوید میوه هایی که می خرید زیاد رسیده نباشند .                                            Make sure that the fruits are not over ripen when you buy them

اگر این میوه ها را در یخچال بگذاری نمی رسند .                                                   These fruits would not ripen if you put them in the fridge

اگر رسیده نباشه اصلا مزه خوبی نخواهد داشت .                                                     If it is not ripe , it would not taste very nice

سیب فعلا گران است . فکر کنم فصلش نیست .                                                        Apples are expensive at present , I suppose they are out of season

آنها را برندار . هنوز نرسیده اند .                                                                       Do not pick them up , they are not ripe yet



انواع سبزیجات و صیفی جات

نام انگلیسی سبزیجات همراه با معنی فارسی آنها


Eggplant  =  بادنجان                         Cabbage  =  کلم                      Onion  =  پیاز                         Radish  =  تربچه                         Parsley  =  جعفری                     Garlic  =  سیر                        Chili  =  فلفل قرمز                         Lettuce  =  کاهو


Pumpkin  =  کدو تنبل                        Celery  =  کرفس                       Tomato  =  گوجه فرنگی               Cucumber  =  خیار                       Mushroom  =  قارچ                 Coriander  = گشنیز                 Allium Ampeloprasum  =  تره                Basil  =  ریحان


Fenugreek  =  شنبلیله                          Spearmint  =  نعنا                     Nettle  =  گزنه                       Dill  =  شوید                               Taragon  =  ترخون




  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

آزمون تافل

شرایط شرکت در آزمون تافل


تافل یک آزمون جامع زبان انگلیسی و معتبرترین تست سنجش دانش زبان انگلیسی در دنیا می باشد . این آزمون برای ورود به بیش از 4400 کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا و دیگر بخشهای جهان ، مورد نیاز می باشد . همچنین خارجیانی که دارای مشاغل حرفه ای می باشند ، برای ادامه فعالیتهای حرفه ای خود در آمریکا و کانادا مرتبا به یک رتبه تافل نیاز دارند .در حقیقت تافل آزمونی است که توانایی داوطلب را در درک و کاربرد زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی می سنجد . برای دریافت بورسیه های تحصیلی یا استخدام در مراکز دولتی و شرکتهای بازرگانی ممکن است کسب حد نصاب امتیاز در تافل از شما خواسته شود .نمرات تافل بالای 600 - 650 به عنوان نمره های قطعی قبولی تلقی می شوند ولی برخی از دانشگاهها نمرات 500 تا 600 را نیز بر اساس شرایط خاص خود به عنوان نمره قبولی تلقی می کنند . نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاهها به مدت دو سال دارای اعتبار می باشد .بنا به وب سایت رسمی ETS شش هزار موسسه در 110 کشور دنیا و تقریبا تمام دانشگاههای انگلستان - استرالیا - نیوزلند و کانادا برای پذیرش و اعطای بورسیه تحصیلی و فارغ التحصیلی نمرات تافل را ملاک قرار می دهند .هزینه آزمون تافل کتبی / کاغذی در ایران برای سال 2011 میلادی 160 دلار و تافل اینترنتی 190 دلار آمریکا است . آزمون تافل در ایران را خود سازمان سنجش برگزار می کند . est . sanjesh . org

تافل کتبی و کامپیوتری و اینترنتی

از سال 1968 تا سال 1998 آزمون تافل فقط به صورت کتبی برگزار می شد . شرکت کنندگان پاسخ هایشان را روی یک برگه با مداد علامت می زدند . در سال 1998 ، ETC که آزمون تافل را تهیه می کند و Sylvan learning systems که برگزاری نسخه کامپیوتری تافل را بر عهده دارد ، برای اولین بار این آزمون را به صورت کامپیوتری عرضه کرد .علاوه بر این دو نسخه ( کتبی و کامپیوتری ) یک آزمون کاملا جدید به نام تافل اینترنتی نیز وجود دارد . این آزمون جدید تفاوتهای زیادی با دو نسخه قبلی دارد .  از آن جمله می توان به اضافه شدن بخش speaking در آن اشاره کرد .

آزمون کتبی تافل ( PBT )

تافل کتبی یک آزمون زمان بندی شده است که از سه بخش اصلی تشکیل شده است .

بخش شنیداری 50 پرسش 35 دقیقه
بخش ساختار و نگارش 40 پرسش 25 دقیقه
درک مطلب 50 پرسش 55 دقیقه


آزمون کامپیوتری تافل ( CBT )

بخش شنیداری 30 - 50 پرسش 40 - 60 دقیقه
ساختار 20 - 25 پرسش 15 - 20 دقیقه
درک مطلب 44 - 60 پرسش 70 - 90 دقیقه
بخش نوشتاری 1 انشا 30 دقیقه

آزمون تافل اینترنتی ( IBT )

عنوان بخش آزمون امتیاز هر بخش
درک مطلب 0 - 30
شنیداری 0 - 30
صحبت کردن 0 - 30
نگارش 0 - 30

آزمون تافل اینترنتی بخش جدیدی با عنوان " بخش گفتاری " یا ( Speaking ) دارد و بخش ساختار ( Structure ) که در آزمون های کتبی و کامپیوتری وجود داشت ، حذف شده است . گرامر زبان انگلیسی به طور غیر مستقیم در بخش های دیگر این آزمون مورد سنجش قرار می گیرد . سخنرانی ها و گفتگوها در بخش شنیداری طولانی تر شده اند و خلاصه نویسی نیز مجاز است .در بخش درک مطلب ، نوع سوالات متنوع تر شده و تایپ کردن هم در بخش نوشتاری الزامی است .


14 توصیه مهم برای افزایش نمره امتحان تافل


1 - با شکل آزمون تافل آشنا شوید .
گذراندن دوره های آمادگی تافل به شما کمک می کند تا ساختار آزمون را دریافته و به راهکارهای مفید برای پاسخگویی به هر مرحله و در نهایت افزایش نمره تافل برسید .


2 - اطلاعات لازم درباره نمرات مورد قبول در موسسات کشورهای مختلف را به دست آورید .
ضرروی است که بدانید حداقل امتیاز مورد نیاز برای پذیرش در موسسات و یا دانشگاه مورد نظرتان چند است و در نتیجه بدانید تا چه حد باید نمره خود را افزایش دهید .


3 - انگلیسی را به صورت آکادمیک بیاموزید .
تافل معمولا برای اهدافی ورای آزمون های آموزش زبان انگلیسی استفاده می شود . شما باید با خواندن کتابهای درسی ، فرهنگ لغات ، مجلات و مقالات تحقیقاتی بر یادگیری زبانی خود که در دانشگاهها می شنوید و می بینید ، متمرکز شوید ؛ این کار به شما کمک می کند تا با مقالات و زبانی که در دانشگاهها استفاده می شود ، آشنا شوید .


4 - تمرین ..... تمرین ..... تمرین .....با استفاده از منابع استاندارد و تستهای شبیه سازی شده
یکی از بهترین راهها برای آماده شدن در آزمون تافل ، تمرین کردن آزمونهاست . بهتر است در پایان هر آزمون آن را مرور کنید و نقاط ضعف و قوت خود را دریابید .


5 - یک مدرس خوب پیدا کنید .
یک استاد حرفه ای انگلیسی زبان که اطلاعات زیادی درباره آزمون تافل داشته باشد ، بهترین منبع آموزشی برای دانشجو است . چنین معلمی پاسخ هایی به سوالات شما می دهد که در کتابها نیست . او به شما بهترین ایده ها را می دهد و در حل سوالات گرامری پیچیده کمکتان می کند .


6 - برای آزمون آماده و آرام باشید .
آرامش یکی از عناصر اصلی در زمان آزمون است زیرا اگر شما عصبی باشید ، ذهنتان خوب کار نمی کند .


7 - در طول آزمون ، زمان و سرعت پاسخگویی خود را به دقت کنترل کنید .
شما باید زمان معینی برای هر بخش اختصاص دهید و بسیار مهم است که از محدوده زمانی مورد نظر تجاوز نکنید .


8 - یادداشت برداری را بسیار تمرین کنید تا ماهر شوید .
این کار را می توانید در طول روز و حین شنیدن اخبار انگلیسی ، مشاهده وب سایتها و دیدن تلویزیون انجام دهید .


9 - هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید . ( نمره منفی وجود ندارد)
سعی کنید شمار پاسخ های غلط خود را کاهش دهید و حدس های درست بزنید .


10 - آشنایی با راز و رمز و ترفندهای بخش ریدینگ
سعی کنید بدون کمک گرفتن از فرهنگ لغت خواندن را تمرین کنید . - بر قسمتهایی که سوال از آنها مطرح می شود تمرکز کنید . - در بخش ریدینگ معمولا یک سوال از پیام اصلی متن ، حداقل 2 سوال در مورد لغات جدید و چند سوال حاشیه ای در مورد جزییات متن پرسیده می شود . - دقت کنید که زمان برای مرور دوباره متن را ندارید .


11 - آشنایی با راز و رمز و ترفندهای بخش لیسینینگ
در بخش لیسینینگ ، محیط را همانند محل آزمون واقعی ایجاد کنید و سی دی را تنها یک بار پخش کنید . این کار گوش هایتان را تقویت می کند تا برای همان یک بار خوب بشنوید . - یاد بگیرید که در طول آزمون شنیداری ، به دنبال پیام اصلی و جزییات آن باشید .


12 - آشنایی با راز و رمز و ترفندهای بخش اسپیکینگ
در بخش اسپیکینگ آزمون تافل بهتر است پیش از پاسخ دادن یک یا دو لحظه مکث کنید و در پایان نتیجه گیری کوتاهی داشته باشید .


13 - برخی ساختارهای کلیدی را برای رایتینگ حفظ کنید .
در بخش نوشتاری آزمون تافل ، عباراتی را که به عنوان عبارت ربط استفاده می کردید ، حفظ کنید . - حتما ساده و واضح بنویسید و از لغاتی استفاده کنید که اطمینان دارید صحیح هستند .


14 - تمامی چهار مهارت ارتباطی خود را تقویت کنید .
شما باید تمامی چهار مهارت ( نوشتاری - خواندن - صحبت کردن - گوش دادن ) خود را تقویت کنید تا در این آزمون موفق شوید .


  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰
عذر خواهی

عذر خواهی در زبان انگلیسی


اگر شما تا به حال به کشور انگلستان رفته  باشید به طور حتم تجربه برخورد مودبانه و محترمانه در این کشور را داشته اید.در انگلستان مردم زیاد از یکدیگر عذرخواهی می کنند.همه ما اشتباهاتی را مرتکب می شویم یا ناخواسته سخنی یا رفتاری از ما سر می زند که ممکن است موجب ناراحتی و یا خشم اطرافیان ما گردد.از اینرو شما به عنوان کسی که می خواهد به هر دلیلی مکالمه زبان انگلیسی را بیاموزد بهتر است با عبارات انگلیسی کاربردی برای چنین موقعیتهایی آشنایی داشته باشید تا در زمان مناسب و قبل از اینکه دیگران ناراحت و عصبانی شوند ، از آنها دلجویی نمایید.در اینجا لازم است یک نکته را توضیح بدهم و آن تفاوت بین دو عبارت I am Sorry و Excuse me است.عبارت I am Sorry به معنای عذر خواهی کردن است و معمولا زمانی به کار می رود که کار بدی کرده باشید و از آن بابت قصد عذرخواهی داشته باشید.عبارت Excuse me بیشتر برای جلب توجه طرف مقابل است.مثلا اگر از کسی سوالی دارید ولی او رویش به سمت دیگری است یا مشغول کار خودش است در ابتدای سوالتان می توانید این عبارت را بیاورید که توجهش جلب شود.پس I am Sorry را برای عذرخواهی و Excuse me را برای جلب توجه به کار می روند.


عبارات کاربردی برای عذرخواهی به انگلیسی ( دوستانه و رسمی )

Sorry ( عذر میخوام / شرمنده / متاسفم )
این عبارت یک معذرت خواهی کوتاه و مختصر است و در مواقعی نظیر زمانی که ناخواسته در پیاده رو یا هنگام راه رفتن به دیگران برخورد می کنیم ، استفاده می شود.برای اغلب موارد دیگر ، زیادی کوتاه است.



I am so Sorry
I am very Sorry
I am genuinely Sorry
 I am terribly Sorry
( جدا معذرت میخوام / خیلی ببخشید / واقعا متاسفم )
در این عبارت ضمن استفاده از so یا very و یا terribly می گوییم که خیلی متاسفیم که با terribly از همه قویتر است.



Ever so Sorry
این عبارت مانند عبارتهای بالا قویتر از Sorry است ولی کاملا رسمی ( formal ) است.



How stupid / careless / thoughtless of me ( وای بر من / خاک بر سرم )
این عبارت به معنی سرزنش خود و خطایمان ، سر به هوایی یا بی دقتی ماست که مرتکب شدیم.زمانی را فرض کنید که یک خوراکی از دستتان روی لباس فرد دیگری می ریزد یا ظرفی را ناخواسته می شکنید.



I beg your pardon یا pardon me ( ببخشید عذر میخوام متوجه نشدم )
این عبارت خطاب به کسی است که از وی می خواهید تا گفته اش را تکرار کند. این عبارت با همین معادلهای فارسی زمانی استفاده می شود که به خاطر نشنیدن یا متوجه نشدن گفته مخاطب خود از وی می خواهید حرفش را تکرار کند و یا اینکه می خواهید ( رسمی یا با شوخ طبعی ) به وی بفهمانید که گفته او شما را ناراحت کرده و یا احساس می کنید به شما توهین شده است.



Sorry.It was my fault یا That is my fault ( اشتباه از من بود / تقصیر بنده بود / من مقصر بودم )
وقتی اشتباهی صورت می گیرد این دو عبارت برای اعتراف به اینکه ما مسئول یا مسبب آن اتفاق بوده ایم ، استفاده می شود.



Please excuse my ignorance / carelessness / forgetfulness ( نادانی ، بی دقتی ، غفلت من را ببخشید )
از این عبارت برای پوزش بابت اشتباهی که به دلیل نداشتن دانش یا توانایی انجام کاری مرتکب شده ایم ، استفاده می شود.به جای ignorance که به معنای نداشتن اطلاعات در مورد چیزی یا کاری است می توان از carelessness به معنی بی دقتی و یا forgetfulness به معنی غفلت و فراموشی استفاده نمود.



Please do not be mad at me ( از دستم عصبانی نشین )
این عبارت که غیر رسمی یا دوستانه است ، زمانی استفاده می شود که ضمن عذرخواهی بابت کار یا اشتباهی که کرده اید از طرف مقابل می خواهید تا از شما عصبانی نشود.



Please accept our (sincerest ) apologies ( خواهشمند است پوزش ما را بپذیرید )
این عبارت در نامه های رسمی استفاده می شود.از واژه sincerest به معنی صمیمانه یا خالصانه نیز می توان استفاده نمود که به میزان تاسف ما یا شدت این درخواست می افزاید.



چند عبارت برای پذیرفتن و پاسخ به عذرخواهی دیگران

That is all right                            ایرادی نداره.

Never mind                                 بی خیال

Do not apologize                        نیاز به عذرخواهی نیست.

It does not matter                       مهم نیست.

Do not worry about it                 نگرانش نباش / فکرشو نکن.

Do not mention it                         خواهش می کنم / مهم نیست / فراموش کن.

That is OK                                  مهم نیست / ایرادی نداره.

I quite understand                       کاملا متوجهم / می فهمم.

You could not help it                    چاره ای نبود / نمی تونستی کار دیگه ای کنی.

Forget about it                              فراموشش کن / حرفشم نزن.

No harm done                              اتفاقی نیفتاده / مهم نیست.


رایج ترین پاسخ به عذرخواهی در موقعیت های رسمی تر و یا در مکاتبات عبارت It does not matter ( مانعی ندارد / اشکالی ندارد ) می باشد.در موقعیتهای رسمی و گاهی دوستانه یا به شوخی بین دوستان این پاسخ به کار می رود.OK , Your apology is accepted ( عذر خواهیتان پذیرفته شد. )




  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰
آموزش گرامر

گرامر زبان انگلیسی am , is , are

همواره گرامر زبان انگلیسی یکی از بخشهای اصلی یادگیری زبان انگلیسی است . اگر کودکان بخواهند خوب مکالمه کنند ، نیاز دارند به گرامر زبان انگلیسی نیز مسلط باشند . کودکان باید با ساختار جملات و انواع جملات آشنایی داشته باشند تا بتوانند جملات جدیدی تولید کنند . بنابراین می توان گفت مکالمه خوب زبان انگلیسی بدون دانستن گرامر آن برای کودکان غیر ممکن می باشد .



در زبان انگلیسی فعل کمکی ( am , is , are ) در زمان حال ساده ، ( was , were ) در زمان گذشته و (been ) در اسم مفعول استفاده می شود.اینها فعل کمکی هستند و گاهی به عنوان فعل اصلی نیز استفاده می گردند . فعل کمکی is برای مفرد و are برای جمع به کار می رود . am , is , are را در جملات مثبت به صورت زیر به کار می بریم :
It is                  He is                   She is                           I am                           We are                         You are                           They are

به خاطر داشته باشید که ما در هنگام استفاده از he / she / it در انتهای فعل از حرف s استفاده می کنیم : I work .... but he works

در جملات منفی گرامر am - is - are به صورت زیر است :
It is not               He is not                She is not                      I am not                     We are not                      You are not                        They are not

برای سوالی کردن افعال am , is , are در زمان حال جای فاعل و فعل را عوض می کنیم :
Am I a student?Yes I am

سوالاتی که از طریق جابجایی فاعل و فعل ساخته شده و با بلی و خیر پاسخ داده می شوند Yes/No Question نام دارند. در ترجمه Yes/No Question همیشه در ابتدا از " آیا " استفاده می کنیم . باید توجه داشته باشیم که am not شکل مخفف ندارد . زمانی که اولین حرف اسم ما در جمله حروف صدادار باشد ( o , i , u , e , a ) برای سهولت خواندن به جای a از an استفاده می کنیم . It is an orange

برای پرسش منفی دو راه وجود دارد :
الف : محاوره ای                         Are not they your friend?Q
ب : رسمی و اداری                      Are they not your friend?Q



برای گذشته am , is , are از was برای مفرد و were برای جمع استفاده می کنیم . برای منفی کردن این افعال am , is , are در زمان گذشته ، بعد از was/were کلمه not را اضافه می کنیم . I was not at home last night

برای سوالی کردن am , is , are در زمان گذشته جای فعل و فاعل را عوض می کنیم :        Was I at home last night?Q

در زمان گذشته افعال am , is , are می توان از قیدهای زیر استفاده کرد :
Yesterday ( دیروز )    Last night ( شب گذشته )    Last week ( هفته گذشته )

باید توجه کنیم که did در جملات منفی و سوالی همراه با was / were استفاده نمی شود :
I was angry because there were late
Was the weather good when you were on holiday?Q
Did you go out last night or were you too tired?Q



در گذشته برای افعال am , is , are در آینده از will / shall استفاده می کردند به طوری که برای اول شخص مفرد از shall و برای سایر ضمایر از will استفاده می شد.اما امروزه برای اول شخص مفرد هم از will استفاده می کنند . برای سوالی کردن افعال am , is , are در آینده جایwill را با ضمایر فاعلی عوض می کنیم :
Will you be there next week?Q

پس از فعل کمکی will فعل به صورت مصدر بدون to می آید : He will go to school

برخی از مهمترین قیدهای این افعال در زمان آینده عبارتند از :
tomorrow ( فردا )  soon ( به زودی )     next week ( هفته آینده )

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰
روز ولنتاین


تاریخچه روز ولنتاین



تنها مدت کمی به اواخر بهمن ماه و اواسط ماه فوریه باقی مانده که روز عشق فرنگی ( ولنتاین ) و روز عشق ایران باستان ( سپندارمذگان ) یا همان ولنتاین ایرانی به فاصله چهار روز از هم قرار دارند یعنی 25 بهمن ماه ( ولنتاین ) و  29 بهمن ماه ( سپندارمذگان ) ! چند سالی است که 25 بهمن ماه ( 14 فوریه ) روز ولنتاین و خرید گل و عروسک ، شکلات و .... در کشورمان باب شده است . اکثر جوان ها بدون اطلاع از اینکه اصلا این ولنتاین خوردنی یا پوشیدنی است ، فقط می دانند که در روز ولنتاین باید برای کسانی که دوست دارند هدیه بخرند .... به عقیده کارشناسان روانشناسی ، ایرانیان به سبب فرهنگ مردسالاری که ریشه در تاریخ سرزمینشان دارد ، به آسانی قادر نیستند با جنس مخالف سر صحبت را باز کنند و بنابراین روزی همچون ولنتاین مجال بازگویی عواطف را به طرفین می دهد و مهمتر اینکه در جامعه ای که هنوز به رابطه میان دختر و پسر با تردید و ظن نگاه می شود ولنتاین می تواند گامی به سوی رسمیت یافتن چنین روابطی باشد.شاید کمتر کسی بداند که ایرانیان در روز ولنتاین پس از جشن عید نوروز ، بیشترین کارت تبریک و هدیه را به یکدیگر می دهند.


تاریخچه روز ولنتاین

تاریخچه کامل و دقیق ولنتاین در دست نیست و آنچه از پیشینه روز ولنتاین می دانیم با افسانه در آمیخته است . امروزه کلیسای کاتولیک به این نتیجه رسیده است که حداقل سه قدیس وجود داشته اند که همگی به شهادت رسیده اند به همین دلیل چندین افسانه سعی در بازگویی تاریخچه آیین دارند. در سده سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل شاهنشاهی ساسانی در ایران ، در روم باستان فرمانروایی بوده است به نام کلودیوس دوم . کلودیوس عقاید عجیبی داشته است از جمله اینکه مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند . از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن می کند . کلودیوس به قدری بی رحم و فرمانش به اندازه ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت . اما کشیشی به نام والنتاین ( والنتیوس ) مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد.



روز عشق



 
کلودیوس دوم از این جریان خبردار می شود و دستور می دهد که والنتاین را به زندان بیندازند . والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می شود . با توجه به آنچه که در افسانه آمده کشیش ولنتاین برای او نامه هایی نوشته و آنها را با نوشتن " از طرف ولنتاین تو " ( From Your Valentine ) امضا کرده است. اصطلاحی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به وفور بر روی کارتهای ولنتاین مشاهده می شود . سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق برخلاف قانون کلودیوس دوم اعدام می شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می دانند و از آن زمان ولنتاین تبدیل به نمادی برای عشق شده است .



هدیه ولنتاین


هدیه روز ولنتاین


در کشورهای اروپایی و آمریکایی دادن شکلات به عنوان هدیه روز ولنتاین از شهرت خاصی برخوردار است . تزیین شکلات و پختن انواع آن نیز از آداب روز ولنتاین به شمار می رود . از نظر علمی هم ثابت شده است که خوردن شکلات دات یا همان سیاه میزان عشق را در انسان بالا می برد البته نه مصرف بی رویه آن ! روز ولنتاین تقریبا یکی از مناسبت هایی است که در سراسر جهان طرفداران خودش را دارد . زیرا که عشق و دوست داشتن موهبتی جهانی است . اما همه مردم این روز را با گل رز و جعبه های شکلات برگزار نمی کنند . آداب متنوعی در مورد مراسم این روز وجود دارد .
برای مثال هفتمین روز هفته در تقویم مردم مالزی به نام " روز عشق " نامیده شده که در این روز خانم ها شماره تلفنشان را روی پرتقال نوشته و آن را به نزدیکترین رودخانه محل سکونتشان پرتاب می کنند به امید اینکه شاید مرد رویاهایشان این پرتقال را از آب بگیرد ! البته فروشنده های دوره گرد اغلب اوقات این پرتقال ها را جمع کرده و دوباره به مغازه دارها می فروشند . هم پرتقال ها و هم شماره تلفن ها را !!
برزیلی ها هم روز عشقشان را به نام روز Dia das namorados ( روز عاشقان ) در 12 ژوئن در شامگاه قبل از تعطیلاتشان جشن می گیرند . در این روز دختران اسم خود را به شکل های مختلف روی روزنامه مچاله شده یا تکه های بریده شده کاغذ نوشته و بیرون می اندازند . در نظر آنها هر مردی که روز بعد این کاغذ را بردارد همسر آینده شان خواهد بود یا حداقل رابطه دوستانه بینشان برقرار می شود.
در دیگر کشور های جنوب آمریکا نیز روزی با نام " روز عشق و دوستی " وجود دارد . بیشتر افراد این روز را با فرد مورد علاقه شان گذرانده و هدیه محرمانه ای نیز به طرف مقابلشان می دهند.در اسکاتلند نیز مهمانی مشابهی برای دختران و پسران مجرد برگزار می شود . در این مراسم مسابقه و بازی های مختلفی برگزار می گردد تا دختران و پسران با هم آشنا شوند . برای مثال هر فرد به تنهایی اسمش را روی تکه ای کاغذ می نویسد و این کاغذها درون دو عدد کلاه انداخته می شود ؛ یک کلاه مخصوص نام خانم ها و یک کلاه مخصوص نام آقایان . سپس دو نفر این اسامی را یکی یکی از کلاه ها بیرون کشیده و هر دختر با یک پسر شریک شده و بازی یا مسابقه را آغاز می کنند .
در زمانهای گذشته مردم فرانسه رسم عجیبی به نام une loterie de amour داشتند که اکنون ممنوع شده است . زنان و مردان در خانه هایی روبه روی یکدیگر جمع می شوند و در سر یکدیگر داد می کشیدند ! تا نیمه روز بدین ترتیب سپری می شد تا آنها یکدیگر را انتخاب کنند و اگر مردی کسی را انتخاب نمی کرد می توانست آنجا را ترک کند بنابراین بعضی دختران تنها می ماندند . هنگام تاریک شدن هوا دختران تنها دور هم جمع شده ، مراسم آتش بازی راه انداخته و پسرانی که به آنها بی اعتنایی کرده بودند را نفرین می کردند ! در نهایت هم دولت فرانسه به دلیل رواج کینه جویی این رسم را ممنوع کرد .
در بسیاری از کشورها هم نقش هدیه دهنده و هدیه گیرنده کاملا برعکس است . یعنی زنان وظیفه برگزاری جشن ولنتاین و گرفتن هدیه را دارند در صورتیکه مردان منتظر این روز می مانند تا هدیه بگیرند . در ژاپن روز ولنتاین جنبه تجاری به خود گرفته است . کارخانه شکلات سازی " موریناگا " زنان را تشویق می کند که در روز 14 فوریه به مردان شکلات هدیه دهند . جالب اینکه در ادارات ژاپن قانونی اجباری برای زنان کارمند وجود دارد که باید روز ولنتاین به همکاران مرد شکلات هدیه بدهند ! این طرح بدین منظور ترتیب داده شده که زنان بتوانند با مردها ارتباط برقرار کنند . مردانی که از زنان شکلات گرفته اند هم روز 14 مارس که به " روز سفید " معروف است ، هدیه هایی نسبتا گران قیمت برای زنان می خرند .
در کره جنوبی روز چهاردهم هر ماه به یکی از جنبه های عشق اختصاص داده شده است . برای مثال 14 ماه می روز " رز " 14 اکتبر روز " شراب " و 14 دسامبر " روز آغوش کشیدن " نام گذاری شده است . در روز 14 فوریه زنان به مردان شکلات هدیه می دهند و مردان نیز روز 14 مارس " روز سفید " به زنان آب نبات غیر شکلاتی هدیه می دهند . افرادی هم که اصلا در هیچ روزی از کسی هدیه ای نگرفته اند در روز 14 آپریل به نام " روز سیاه " دور هم جمع شده و یک نوع خوراکی سیاه رنگ به نام bean noodles خورده و برای تنهایی خودشان تاسف می خورند .

 

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰
یادگیری زبان انگلیسی


هفت راز بزرگ یادگیری زبان انگلیسی


راز اول : در مورد استرس کلمه بدانید

استرس کلمه کلید طلایی درجه یک برای صحبت کردن و فهمیدن زبان انگلیسی است.استرس کلمه بسیار مهم است.شما می توانید سعی کنید چیزهایی در مورد استرس کلمه یاد بگیرید.این یکی از بهترین راههای درک مکالمه زبان انگلیسی خصوصا مکالمه سریع می باشد.
استرس کلمه چیست؟
برای مثال سه کلمه photographic ، photographer ، photograph آیا یکسان تلفظ می شوند؟
خیر تلفظ آنها متفاوت است زیرا یک سیلاب در هر کلمه ( محکم تر از دیگران ) تلفظ می شود photograph , photographer , photographic .سیلابهایی که تلفظ نمی شوند ضعیف ، کوچک یا آرام هستند.انگلیسی زبانها به سیلابهای استرس دار گوش می دهند نه سیلابهای ضعیف.اگر شما استرس کلمه را در مکالمه زبان انگلیسی به کار ببرید به طور اتوماتیک تلفظ و درک خود را پیشرفت می دهید.اگر معلم آموزش زبان انگلیسی دارید از او بخواهید که به شما برای یاد گرفتن استرس کلمه انگلیسی کمک کند.سعی کنید استرس در لغات انگلیسی را هر بار که به رادیو زبان انگلیسی گوش می دهید یا فیلم های زبان انگلیسی را می بینید ، بشنوید.قدم اول شما شنیدن و تشخیص دادن آن است بعد از آن شما می توانید آن را استفاده کنید.


راز دوم : استرس جمله

استرس جمله دومین کلید طلایی برای صحبت کردن و فهمیدن زبان انگلیسی است.با استرس کلمه بعضی از کلمات در یک جمله ، بلند تلفظ می شوند و کلمات دیگر کوتاه تلفظ می شوند.به این جمله دقت کنید : We want to go کلمات مهم در این جمله want , go می باشد.استرس کلمه بسیار مهم است و بدانید در جمله وجود دارد و سعی کنید آن را یاد بگیرید.


راز سوم : گوش کنید ! گوش گنید ! گوش کنید !

بعضی اوقات دانش آموزان می گویند : من به اخبار BBC در رادیو گوش نمی دهیم زیرا بسیار سریع است و من آن را نمی فهمم.این تاسف آور است ! هنگامیکه آن برای شما بسیار سریع است و آن را نمی فهمید این دقیقا موقعی است که شما نیاز به گوش دادن آن دارید.چگونه می توانید پیشرفت کنید وقتی گوش نمی دهید و تمرین نمی کنید؟هنگامیکه کودک بودید آیا زبان مادری خود را می فهمیدید ؟ هنگامیکه شما سه هفته ، دو ماه ، یک سال سن داشتید ، آیا همه چیز را می فهمیدید؟البته که نه ! اما شما یاد گرفتید زبان مادری خود را با 24 ساعت گوش دادن در یک روز و 7 روز در یک هفته یاد بگیرید.بعد از آن صحبت کردن را یاد گرفتید.بعد یاد گرفتید که بخوانید و بعد از آن یاد گرفتید که بنویسید.اما اول از همه گوش دادن !

راز چهارم : گوش نکنید !

در بخش سوم گفتیم : گوش کنید ! گوش کنید ! گوش کنید ! اما حالا می گویم گوش ندهید ! منظور چیست؟
آیا می دانید تفاوت بین فعلهای گوش دادن Listen to و شنیدن Hear to چیست؟گوش دادن فعال و شنیدن منفعل است.بعضی اوقات شما به سختی گوش می دهید بعضی اوقات بهتر است بشنوید.رادیو را روشن کنید اما به آن گوش ندهید . فقط بشنوید . ضمیر ناخودآگاه شما برای شما می شنود و شما هنوز در مرحله یادگیری قرار دارید . اگر شما بشنوید و سعی کنید بفهمید ممکن است روی یک کلمه متوقف شوید و ناامید گردید.نگران نباشید شما فقط بشنوید . شما هنوز در مرحله یادگیری قرار دارید . مهم این است که شما رادیو یا کاست یا تلویزیون را روشن کنید . فقط آن را روشن کنید و کار دیگری انجام ندهید . مغز شما خواهد شنید ، ضمیر ناخودآگاه شما گوش خواهد داد و شما یاد خواهید گرفت !


راز پنجم : دامنه لغات خود را با یادگیری 5 کلمه انگلیسی در روز بهبود بخشید.

یادگیری 5 کلمه در روز ساده است ، چند روز در یکسال وجود دارد؟معمولا 365 روز ( روی کره زمین ).اگر شما فقط 5 کلمه جدید در یک روز یاد بگیرید ، 5 * 365 = 1825 کلمه جدید در یک سال یاد خواهید گرفت . این تعداد زیادی کلمه جدید است و ما تمام لغات دیگری را که شما به شیوه های دیگر مثل خواندن ، مکالمه و غیره یاد می گیرید را حساب نمی کنیم . یک دفترچه بخرید و هر روز در آن 5 لغت جدید بنویسید و آنها را یاد بگیرید ! به زودی شما دامنه لغات عالی خواهید داشت .

راز ششم : 30 دقیقه در یک روز بهتر از 3/5 ساعت در یک هفته

در حقیقت 30 دقیقه مطالعه زبان انگلیسی در یک روز بهتر از 5 ساعت در یک هفته است ! به طور منظم و پیوسته مطالعه کنید. کم + همیشه بهتر از زیاد + گاهی اوقات . شما می توانید به آسانی 30 دقیقه در روز پیدا کنید . شما می توانید 30 دقیقه زودتر از خواب بلند شوید یا مدت زمان کمتری برای خوردن ناهار صرف کنید . هر روز زمانی مشخص برای یادگیری زبان انگلیسی در نظر بگیرید و مطالب انگلیسی را حفظ کنید.

راز هفتم : مرور کنید ! مرور کنید ! مرور کنید !

اگر مرور کنید 100% یادگیری خود را افزایش می دهید.مرور کردن به چه معناست؟به معنای دوباره نگاه کردن است.شما باید در مورد آن برنامه ریزی داشته باشید.هنگامیکه شما مطلبی را یاد می گیرید باید آن را یادداشت کنید.سپس شما باید آن را سه بار مرور کنید :
بعد از یک روز
بعد از یک هفته
بعد از یک ماه
هر بار مرور می کنید ، خود را آزمایش کنید
یاد بگیرید ، مرور کنید ، آزمایش کنید

مرور کنید ، آزمایش کنید
مرور کنید ، امتحان کنید

گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان : ما را تمام لذت هستی به جستجوست .....
  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰
سوال پرسیدن در زبان انگلیسی


آموزش سوال پرسیدن در انگلیسی

 
در این متن شما را با ساخت سوال در زمانهای مختلف زبان انگلیسی آشنا می کنیم.

سوالات yes/no (سوالاتی که جواب آنها بله است یا خیر) در جملات to be (جملاتی که یکی از افعال am - is - are در آنها وجود دارد ):
جای فعل و فاعل را عوض می کنیم مثال :
You are from Germany?     Are you from Germany? Q
همیشه در صورت تمایل به دادن جواب کوتاه فقط از کلمه yes یا no استفاده نکنید چرا که گستاخانه به نظر می رسد.مثلا جواب کوتاه سوال بالا Yes , I am می باشد.

سوالات Wh-Question با جملات to be
در انگلیسی با کلماتی غیر از افعال کمکی نیز می توان سوال پرسید.به این کلمات " استفهامی " می گویند.کلمات استفهامی عبارتند از : Who - What - Where - When - How many
چیزی که سوال از آن پرسیده می شود را از جمله حذف کرده جای فعل و فاعل را عوض می کنیم وکلمه سوالی مورد نظر را به اول جمله اضافه می کنیم.I am from Stuttgart
به طور مثال در جمله بالا از نام شهر اشتوتگارت  که یک مکان است سوال می پرسیم.در مکان ها از کلمه "Where" به معنای "کجا" سوال پرسیده می شود پس نام شهر را حذف می کنیم ، جای فعل و فاعل را عوض کرده و کلمه Where را به اول جمله اضافه می کنیم :Where are you from? Q

سوالات yes/no با فعل to have
اگر جمله مورد نظر در زمان حال ساده بود ( یعنی به جز فعل have یا has فعل دیگری نداشت ) به روش زیر عمل می کنیم :
اگر فعل have داشته باشیم : کلمه Do را به اول جمله اضافه می کنیم و کار تمام است.
اگر فعل has داشته باشیم : کلمه Does را به اول جمله اضافه می کنیم و در ادامه فعل has را به فعل have تغییر می دهیم.
مثال : I have a cat.                                 Do you have a coat? Q     
She has a beautiful car.      Does she have a beautiful car? Q

سوالات Wh - Question با فعل to have
برای پرسیدن این نوع سوالات ، چیزی که سوال از آن پرسیده می شود را حذف ، Do یا Does را مثل روش قبل به اول جمله اضافه می کنیم و در آخر کلمه سوالی مورد نظر را در ابتدای جمله می نویسیم.
مثال : I have two wonderful friends.             What do you have? Q

سوالات yes/no در زمان حال ساده با افعال اصلی
منظور از افعال اصلی ، افعالی شبیه Desire , Want , Go , Read و .... استالبته در انگلیسی آمریکایی با فعل has و have شبیه افعال اصلی رفتار می شود ولی در انگلیسی بریتانیایی با این افعال شبیه فعل کمکی عمل می شود.برای ساختن چنین سوالاتی کافی است Do ( برای جملاتی که فاعل آنها سوم شخص مفرد نیست ) یا Does ( برای جملاتی که فاعل آنها سوم شخص مفرد است ) را به اول جمله آورده و بقیه جمله را می نویسیم.توجه کنید که در جملاتی که فاعل آنها سوم شخص مفرد است و فعل به s یا es ختم می شود ، این s یا es در سوال حذف می گردد.
مثال : I read books.              Do you read books? Q
She plays soccer.             Does she play soccer? Q
 

  • mrzaban mrzaban