آموزش زبان انگلیسی

آموزشی

آموزش زبان انگلیسی

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


Learn English Fast

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم ؟


بسیاری از زبان آموزان برنامه بسیار شلوغی دارند و وقت بسیار کمی را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص می دهند و تنها می خواهند در کوتاه ترین زمان ، زبان انگلیسی را یاد بگیرند . گاهی بیشتر به خاطر این است که یک مصاحبه و یا یک امتحان مهم در پیش دارند .


حال سوال اینجاست که آیا واقعاً امکان یادگیری زبان انگلیسی در 2 یا 3 ماه امکان پذیر است ؟

در جواب باید گفت که قطعاً هر آموزشی نیاز به تلاش و وقت گذاشتن دارد و یاد گرفتن هر زبانی هم گستردگی و سختی خاص خود را دارد و چون زود هم فراموش می شود ، نیاز تکرار و تمرین بسیار نیز هست . اما راه هایی وجود دارد که به یادگیری ما سرعت می بخشد .
اول از همه اینکه حتماً باید توانایی به انجام رساندن یک برنامه فشرده را داشته باشید و بتوانید مطالب را به سرعت بیاموزید ، به دلیل این که باید روزی 8 الی 14 ساعت وقت بگذارید و در هر ساعت باید شاداب ، با حوصله و پر انرژی باشید . برای رسیدن به این هدف باید شور و علاقه را سرلوحه  کار خود قرار دهید که 80 درصد موفقیت شما همین پشتکار و شور و اشتیاق شما در انجام این کار است و تنها 20 درصد شامل مطالب و روش خواندن شما می شود . برای انرژی دادن به خود ، به توانایی هایی فکر کنید که در صورتی که زبان انگلیسی را روان صحبت کنید ، به دست می آورید و این که زندگی شما چقدر در جهت مثبت تغییر خواهد کرد . به چیز هایی فکر کنید که به شما انگیزه می دهد و همچنین به جنبه های منفی فکر کنید که در صورت ندانستن زبان انگلیسی برای شما به وجود می آید . مثلاً اینکه به شغل مورد علاقه خود دست پیدا نخواهید کرد تا زمانی که زبان انگلیسی را یاد بگیرید .

برای یادگیری زبان انگلیسی ، برای خود انگیزه ایجاد کنید . هر چه دلایلتان بیشتر باشد ، انگیزه تان بیشتر خواهد بود و هر چه انگیز تان بیشتر باشد ، به موفقیت های بزرگتری خواهید رسید .

متنوع کار کنید . چون شما در حال انجام یک برنامه یادگیری فشرده هستید به احتمال زیاد در صورتی که روشتان متنوع نباشد ، هر چند علاقه زیادی داشته باشید ، به زودی خسته می شوید . نباید حجم زیادی از اطلاعات یک شکل را وارد مغز خود کنید . یکباره لغت انگلیسی نخوانید یا فقط یک روز را به یادگیری گرامر انگلیسی اختصاص ندهید . توجه داشته باشید که هنگام یادگیری لغت انگلیسی ، از لغات ساده شروع کنید نه سخت و دشوار، و تا زمانی که خوب یاد نگرفتید ، لغات جدید را شروع نکنید . سعی کنید به صورت متنوع در یک روز هم لغت ، گرامر و هم مکالمه انگلیسی را به صورت هم زمان یاد بگیرید تا برای خودتان هم جذاب باشد .

زندگی کردن در کشور های انگلیسی زبان و یا سفر به این کشور ها اگر چه تاثیر بسزایی در صحبت کردن دارد و در مدت کوتاه باعث تقویت مکالمه شما می شود ، اما این امکان برای همه ما وجود ندارد . ولی می توانید به راحتی با ایجاد یک محیط انگلیسی برای خود ، گوش خود را به شنیدن این زبان عادت دهید . ایجاد این محیط بسیار ساده است و می توانید هم زمان با انجام کارهای روزمره ، خود را در این محیط قرار دهید . به هر فایل صوتی انگلیسی مانند آهنگ ، اخبار تلویزیون رادیو و فایل های صوتی ، آموزشی و درسی را در هر کجا که هستید به طور مداوم گوش فرا دهید .

برای مثال در تلفن همراه خود فایل های صوتی آموزشی و یا رادیویی ( در صورت داشتن اینترنت ) را روشن بگذارید و در حال تمیز کردن منزل ، آشپزی ، کار کردن در محل کار، حتی گاهی درس خواندن ، به آنها گوش دهید . بگذارید در لپ تابتان فیلم یا موسیقی همزمان با کارهایی که انجام می دهید پخش شود . همچنین به همین شیوه به فیلم ها و اخبار انگلیسی زبان از تلویزیون نیز گوش فرا دهید .

به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه لازم نیست با دقت فراوان گوش دهید تا حتماً معنی آن را متوجه شوید . این کار فقط به این دلیل است که گوش خود را به این زبان عادت دهید و برای خود محیطی انگلیسی را شبیه سازی کنید .

یکی دیگر از راه هایی که می تواند بسیار مفید باشد و به سریع یادگرفتن شما کمک کند ، خواندن است . تا جایی که می توانید همه چیز را به زبان انگلیسی بخوانید . کتاب های داستان انگلیسی در سطح های مختلف ، رمان و روزنامه های انگلیسی زبان به راحتی قابل تهیه هستند . حتی اگر کتاب مورد علاقه خود را پیدا نکردید بهتر است آن را در اینترنت جستجو کنید . حتی روزنامه هایی مانند New York times و The Guardian را می توانید به صورت آنلاین بخوانید . اگر خواندن کتابی را که دارید را تمام کردید ، بهتر است آن را دوباره بخوانید . مطمئناً در بار های دوم و سوم کلمات و دستور زبان آن را بهتر به خاطر می سپارید .

تا جایی که می توانید با دوستان و آشنایان خود ، به زبان انگلیسی صحبت کنید و ایراد های یکدیگر را اصلاح کنید . یک دوست انگلیسی زبان و یا دوستی که برای صحبت کردن با او مجبور به استفاده از زبان انگلیسی شوید ، داشته باشید . با این شیوه مکالمه و حتی مهارت نوشتن خود را به سرعت تقویت می کنید .

به این نکته توجه داشته باشید که اگر فقط قصد تقویت مکالمه انگلیسی را دارید زیاد گوش دهید و بسیار صحبت کنید و از پرداختن به جنبه های دیگر بپرهیزید . به هیج وجه به گرامر زبان انگلیسی توجه نکنید . محاوره انگلیسی و بیشتر آمریکایی بسیار متفاوت با زبان رسمی و نوشتاری می باشند و اگر در حین صحبت کردن ذهن شما درگیر گرامر انگلیسی باشد ، نمی توانید راحت صحبت کنید و ممکن است حتی کلماتی که می دانید را هم از یاد ببرید .

از همه مهمتر این است که تمرکز خود را بر روی یاد گرفتن زبان انگلیسی بگذارید و نه به نتیجه ای که قرار است بگیرید . زیرا هر چه به نتیجه فکر کنید ترس و اضطراب شما نیز بیشتر می شود و ترس ناشی از این هیجان باعث دل زدگی شما می شود .

سعی کنید در مدت یادگیری زبان انگلیسی، از رسانه های انگلیسی زبان استفاده کنید . برای مثال تنظیمات تلفن همراه خود را به زبان انگلیسی قرار دهید . بسیاری از افراد به دلیل کارمند بودن و نداشتن زمان کافی ، نمی توانند در کلاس های آموزشی شرکت کنند . بهترین و آسان ترین راه برای این افراد استفاده از سایت های مجازی و آنلاین می باشد . همچنین می توانید از بسیاری از نرم افزار ها و اپلیکیشن های مربوط  به آموزش زبان انگلیسی در تلفن همراه خود استفاده کنید .

  • mrzaban mrzaban