آموزش زبان انگلیسی

آموزشی

آموزش زبان انگلیسی

۳۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نقش خانواده در یادگیری زبان انگلیسی کودکان


نقش خانواده در یادگیری انگلیسی

فرآیند یادگیری زبان انگلیسی هیچ گاه در خلا اتفاق نمی افتد و محصول پایانی در بر گیرنده تعاملهای مختلف فراگیر زبان انگلیسی با دنیای اطراف است.در بیشتر مواقع ، کودک زبان آموز در قالب یک رابطه دو طرفه مربی آموزش انگلیسی - والدین سنجیده می شود.در این محدوده محیط آموزشگاه - منزل اولین و آخرین نقطه هایی است که به آن نگریسته می شود.آموزش زبان انگلیسی در اوایل دوران کودکی ، نقش مهمی در زندگی کودکان ایفا می کند.منظور از آموزش زبان انگلیسی در اوایل دوران کودکی ، آموزشی است که تا سن 8 سالگی به کودکان ارایه می شود.این سالها مهم ترین سالهای زندگی کودکان هستند و نقش خانواده در آموزش زبان انگلیسی بسیار مهم است.خانواده به ویژه در سنین 2 تا 10 سالگی مهارتهایی را به کودکان می آموزند که در رابطه با اجتماع  نقش اساسی دارد.این مهارتها عبارتند از :فراگیری زبان اول و دوم ، عادت به کار کردن و توجه به وظایف.اگرچه خانواده ها در آموزش این مهارتها به کودکان تفاوت دارند ، اما نتیجه کار بعضی خانواده ها در ایجاد این مهارتها و تواناییهای دیگر فوق العاده است.
در این میان نقش مادران بسیار حساس است.مادرانی که علاقمند به پیشرفت مستمر و واقعی فرزندشان هستند باید جهت قسمتی از فعالیتهای مربوطه را به طرف خود بگیرند.مادران باید پا به پای کودکان پیش روند اما نه در امور درسی زبان انگلیسی بلکه در رشد فکری و فرهنگی کودکان در زمینه آموزش زبان انگلیسی هم بسیار موثرند.از میان نهادهای موجود در هر جامعه ، خانواده از نظر تعداد کوچکترین ولی از نظر اثربخشی مهمترین نهاد اجتماعی است.مهمترین نقش خانواده ارایه دانستنیهای متفاوتی است که از روزهای اول زندگی به کودکان خود آموزش می دهد.
بررسی ها نشان می دهد کودکان زمانی در یادگیری زبان انگلیسی عملکرد خوبی دارند که والدین آنها ملاکهای یادگیری واقع بینانه را برای کودکانشان تعیین کرده باشند.تنوع فعالیتها در زمینه  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان مفید است و در این رابطه والدین می بایست برنامه منظمی را برای خود و فرزندانشان در قالب برنامه هفتگی طراحی کنند.کودکان از رابطه ای بیشترین بهره را می برند که از لحاظ کلامی غنی و از نظر عاطفی حمایت گرانه باشد.خانواده هایی که محیطی تشویق آمیز و حمایت گرانه همراه با کنترل منطقی را در پیش می گیرند ، در یادگیری زبان انگلیسی کودکان بسیار مفید می باشند.
خانواده باید کودکان را به استفاده مفید و ثمربخش از وقت تشویق کنند و تجربه های یادگیری زبان انگلیسی را به جزیی از زندگی عادی تبدیل نمایند.چگونگی استفاده از زمان در منزل برای کودکان مساله مهمی است.والدین باید در عین حالی که کودکان خود را به داشتن استقلال تشویق می کنند ، بر نحوه استفاده مثبت فرزندان خود از این آزادی ها نیز نظارت داشته باشند.کودکان این والدین با جدول زمان بندی شده تکالیف انگلیسی ، زمان مطالعه ، وقت بازی و .... مواجه هستند.وقتی خانواده این موارد را جزیی از ارزش های خود تعیین کنند ، کودکان از همان ابتدا متوجه می شوند که این ارزشها از اهمیت زیادی برخوردارند و به این روشها خو می گیرند.
در واقع ارتباط دو سویه بین مربیان آموزش زبان انگلیسی و والدین به نفع کودکان است.کودکان وقتی نتایج بهتری به دست می آورند که والدین و مربیان زبان انگلیسی انتظارهای یکدیگر را درک کنند و پیوسته با یکدیگر در تماس باشند.آموزشگاه های زبان انگلیسی نیز می توانند از طریق سیستم اجرا، فضای مناسبی را برای برقراری این ارتباط ایجاد کنند.




  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

آموزش نام حیوانات به زبان انگلیسی برای کودکان


آموزش نام انگلیسی حیوانات


آموزش نام حیوانات به زبان انگلیسی برای کودکان

مجموعه آموزش نام حیوانات

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان با لهجه زیبا ، این ویدئوی آموزشی را برای یاد دادن نام حیوانات به بچه ها استفاده کنید.در این ویدئو نام حیوانات ، غذایی که می خورند و ویژگیهای آنها نمایش داده شده است.در این ویدئو جانوران اهلی مثل سگ - گربه - بز - ماهی - خرگوش - اردک - کبوتر و حیوانات وحشی مانند شیر - آهو - فیل - خرس - عقاب نشان داده شده و در مورد آنها صحبت می شود.با استفاده از این ویدئو شما به سادگی نام حیوانات را به زبان انگلیسی به کودکان یاد می دهید.

برنامه تلفظ و معنی انگلیسی حیوانات به همراه صوت برای اندروید

انروید انگلیسی حیوانات

در این نرم افزار می توانید با انواع حیوانات آشنا شوید و طریقه تلفظ صحیح و معنی آنها را به کودکان یاد دهید.این برنامه برای تبلت و گوشی اندروید قابل نصب می باشد.امکانات این برنامه : نام حیوانات به همراه تصاویر و ترجمه فارسی آنها - معرفی برخی حیوانات در چند جمله مختلف - تلفظ صحیح کلمات - گرافیک زیبا و محیطی ساده


فلش کارت حیوانات

فلش کارت حیوانات

فلش کارت حیوانات شامل مجموعه ای از کارتهای مختلف بوده که هر کارت بیانگر یک حیوان خاص می باشد.هدف اصلی این همراه افزار آموزش اطلاعات پایه ای حیوانات همچون نام حیوان به دو زبان فارسی و انگلیسی به همراه تلفظ آنها و صدای حیوانات و اطلاعات جامع تری درباره نحوه زندگی و مشخصات حیوانات است.هر کارت بیانگر یک حیوان است که این کارت دارای چند بعد می باشد.کاربر کودک و نوجوان با عوض کردن بعد هر کارت ، می تواند اطلاعات کامل تری درباره حیوان را مشاهده نماید.همچنین کاربرانی که توانایی خواندن را نداشته باشند (کودکان 4-6 ساله) می توانند با کلیک کردن بر روی گزینه موجود ، نام حیوان را به هر دو زبان بشنوند.این امر کمک شایانی به کودک در امر یادگیری زبان انگلیسی ، تصویر ، نام و صدای حیوان خواهد کرد.

آموزش نام انگلیسی حیوانات

نام حیوانات اهلی


نام حیوانات

نام حیوانات وحشی

نام حیوانات وحشی 2







  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

آموزش اعضای بدن به زبان انگلیسی به کودکان


آموزش اعضای بدن به انگلیسی

یادگیری اعضای بدن به زبان انگلیسی برای کودکان لازم است و از طرف دیگر کودکان از اینکه اعضای بدن خود را نشان دهند و نام انگلیسی آن را به زبان بیاورند ، لذت خواهند برد.مخصوصا اگر آموزش انگلیسی اعضای بدن همراه با شعر و آهنگ باشد.به همین منظور نمونه ای از شعر انگلیسی آموزش اعضای بدن را در زیر آورده ایم این شعر آموزشی مناسب برای کودکان زبان آموز زیر 12 سال می باشد :

Head,Shoulders,Knees and toes,Knees and toes
Head,Shoulders,Knees and toes,Knees and toes
Eyes and ears and mouth and nose



Head,Shoulders,Knees and toes,Knees and toes
Head,Shoulders,Knees and toes,Knees and toes
Eyes and ears and mouth and nose


Touch your eyes,touch your ears,touch your mouth
Touch your nose,Touch your knees,Touch your toes
                           !Great job



Head,Shoulders,Knees and toes,Knees and toes
Head,Shoulders,Knees and toes,Knees and toes
Eyes and ears and mouth and nose


در زیر نام انگلیسی اعضای بدن همراه با تصاویر مربوطه نشان داده شده است :

تصویر آموزش اعضای بدن





آموزش قسمتهایی از اعضای بدن




آموزش قسمتهایی از بدن 2

نام اعضای بدن انسان به زبان انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آنها را در زیر بیان کرده ایم :

Forehead = پیشانی            Eyebrow = ابرو              Eye = چشم            Ear = گوش              Jaw = فک             Nose = بینی             Nostril = سوراخ بینی              Cheeck = گونه              Mouth = دهان               Chin = چانه


 مجموعه آموزش اعضای بدن انسان به انگلیسی برای کودکان


مجموعه آموزش اعضای بدن انسان







  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

بررسی مشکلات دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی

بررسی مشکلات دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی


زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی شناخته شده و وسیله ارتباطی بین ملل گوناگون است.گسترش فراگیری زبان انگلیسی به دلیل پیشرفت روز افزون فناوری و علوم در زمینه های مختلف و نیاز به آگاه شدن از طریق رسانه های جمعی یک امر ضروری است.حاصل شدن این امر به وسیله توسعه زبان انگلیسی از طریق تدریس اصولی آن در کشور امکان پذیر و میسر است و مدرس زبان دوم نیاز به آموزش ویژه برای آموختن چگونگی تدریس این زبان دارد.
مهارتهای اساسی یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از شنیدن ، بیان کردن ، خواندن ، نوشتن.در مواردی که انگلیسی به عنوان زبان خارجی تدریس می شود ، امکان استفاده از مهارتهای یاد شده در کلاس درس برای دانش آموزان وجود ندارد و زبان انگلیسی به عنوان موضوعی مثل ریاضی و علوم نگریسته می شود.به همین دلیل برای این دانش آموزان مفهوم نیاز به زبان انگلیسی در بیرون از کلاس اهمیت بسیار کمی دارد.
آموزش زبان انگلیسی در کشورهای مختلف با مشکلات متعددی روبه رو است و در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.اکثر معلمان و دانش آموزان با آنکه ساعتهای زیادی در زیر سقف کلاس درگیر فرآیند یاددهی-یادگیری این درس هستند ، باز هم موفقیت چشمگیری در این زمینه نداشته اند.اکثر معلمان هنوز در نیافته اند که چه چیزی واقعا در تدریس و یادگیری در کلاس درس زبان انگلیسی اهمیت دارد.معلمان مربوطه یادگیری زبان انگلیسی را برای دانش آموزان فقط یک امر درسی دانسته و ضرورتی بر یادگیری عمیق و پایدار احساس نمی کنند.حال آنکه چیزی که در مورد یادگیری زبان انگلیسی اهمیت دارد ، استفاده از آن در محیط خارج از مدرسه است.
در حقیقت در دوره نوجوانی ، دوران رشد و فراگیری زبان انگلیسی دیگر سپری شده است.زبان آموزی که پس از بلوغ به آموختن زبان دوم روی می آورد همواره با تداخل زبانی یا آمیختن دو زبان با همدیگر مواجه خواهد بود زیرا دو زبان در شرایط نابرابر یادگیری قرار می گیرند.حال اگر به وضعیت آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش و پرورش کشور توجه کنیم ، متوجه می شویم که عامل سن در آموزش زبان انگلیسی دانش آموزان نادیده گرفته شده است.درس زبان انگلیسی در دوره راهنمایی یعنی در آستانه بلوغ به برنامه درسی دانش آموزان معرفی می شود که این سن بالاست به طوری که تواناییهای فراگیری زبان انگلیسی در این زمان رو به کاهش می رود.
بسیاری از مشکلاتی که زبان آموزان زبان انگلیسی با تلفظ لغات و دستور زبان خارجی دارند ، به علت تداخل عادتهای زبان اول است.تداخل زبان مادری در یادگیری زبان انگلیسی عامل اصلی بازدارنده است.امروزه شاهد ضعف دانش آموزان ایرانی در تکلم به زبان انگلیسی هستیم.این ضعف عمومی به عواملی از قبیل استفاده از روشهای نادرست در تدریس زبان انگلیسی ، ناتوانی معلمان در تکلم به زبان انگلیسی ، کمبود وقت ، کلاسهای پر جمعیت ، انگیزه نداشتن دانش آموزان ، و شیوه اشتباه کنکور بستگی دارد.در یادگیری زبان انگلیسی ، زبان آموزان با استفاده از دانش زبان اول خود قوانین موقتی می سازند.زمانی یادگیری حاصل می گردد که قاعده سازی به حد کافی در زبان انگلیسی روان شده تا دانش آموزان بتوانند انتقال آن را انجام دهند.هدف اصلی کتابهای زبان انگلیسی در ایران تقویت مهارت خواندن است و مهارتهای گفتاری از سوی دبیران کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
کاربرد نداشتن زبان انگلیسی در زندگی روزمره ، کمبود امکانات و محرومیت های منطقه ای ، هزینه های زیاد مراکز زبان آموزی برای خانواده ها ، بهای کافی ندادن به افراد تحصیل کرده شاید از مهمترین عوامل فرهنگی- اجتماعی در ایجاد مشکلات یاددهی-یادگیری درس زبان انگلیسی در دانش آموزان است.از جمله عوامل دیگر می توان به ترس و اضطراب دانش آموزان در کلاس زبان انگلیسی ، مبهم بودن اهداف یادگیری درس زبان انگلیسی برای دانش آموزان ، شروع نشدن درس زبان انگلیسی از دوره ابتدایی ، وجود نداشتن جو و فضای شاد در کلاس درس زبان انگلیسی ، نداشتن تمرکز حواس و دقت در گوش دادن دانش آموزان به گفتار معلم زبان انگلیسی وکمرو و خجالتی بودن بعضی از دانش آموزان را نام برد.
با توجه به این مطالب اگر بپذیریم که زبان انگلیسی ، دیگر زبان خارجی نیست بلکه زبان میانجی یا زبان مشترک تمام جهانیان است ، در این صورت باید حق آموزش درست زبان انگلیسی را برای تمام کودکان ایرانی قایل شویم.

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

علت یادگیری زبان انگلیسی در کودکان


علت یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

راز کودکان در یادگیری زبان انگلیسی

در سال 1984 مرکز زبان دانشگاه آمریکن شروع به استفاده و به کارگیری یک راهبرد جدید برای آموزش زبان خارجی کرد.........
نام این روش (شیوه شنیداری) است.در سالهای اخیر این شیوه را (پیشرفت خودکار زبان) نامیده اند.این شیوه می گوید هر تلاشی برای صحبت کردن (یا حتی فکر کردن به زبان) ، قبل از اینکه صحبت کردن خودکار حاصل شود ، منجر به آسیب رسانی در یادگیری شده و نتایج نهایی را محدود می کند! به عبارتی دیگر این متد از یک (دوره سکوت) بسیار طولانی مدت استفاده می کند.
در طول (دوره سکوت) کودکان تنها بر شنیدن تمرکز می کنند.بعد از 6-12 ماه گوش دادن مستمر و زیاد ، کودکان شروع به صحبت کردن طبیعی و خودکار می کنند.بدون نیاز به هیچ گونه تلاش یا حتی فکر کردن!
همه می دانند که وقتی خانواده ای به کشور جدید مهاجرت می کنند کودکان در نهایت به طور طبیعی به زبان آن کشور صحبت می کنند اما بزرگسالان نه! توضیح شفاف این امر آن است که کودکان (استعداد) خاصی دارند. همانطور که بزرگ می شوند این استعداد را از دست می دهند.معلمین می گویند که بزرگسالان به جای آنکه زبان را به طور طبیعی یاد بگیرند باید زبان را به آنها آموخت و آنها باید آن را بخوانند.اما آیا ما با شیوه های تدریس امروزی زبان پیشرفتی هم داشته ایم؟
این نکته را مد تظر داشته باشید که (سعی در صحبت نکردن) راز یادگیری کودکان است.این قابل توجیه است که گوش دادن به مکالمه هایی که صحیح هستند یادگیری صحیح زبان را به همراه دارد.در حالیکه گفتن چیزهایی که غلط هستند ، یادگیری را غلط می کنند.صحبت کردن با تقلا و زور به یادگیری زبان بزرگسالان آسیب می رساند.علت اینکه کودکان همیشه مانند بومی ها صحبت می کنند این است که آنها با گوش دادن یاد می گیرند و علت اینکه بزرگسالان مانند بومی ها صحبت نمی کنند آن است که بزرگسالان صحبت کردن را با صحبت کردن یاد می گیرند.
فرمول نهایی این است گوش دهید   صحبت نکنید   صبور باشید   حالا به نظر می رسد که این دیگر فقط راز کودکان نیست این راز هر کسی است که می خواهد انگلیسی را یاد بگیرد.راز کودکان گوش باز ، دهان بسته ، بدون هیچ آزمون و امتحانی ، در این صورت کودکان نزدیک به دو سال مانند بومی ها می شوند.شنیدن به شیوه جالب و قابل فهم و یک (دوره سکوت) طولانی ، کلید صحبت کردن زبان انگلیسی همچون بومیان است.




 



  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

سلام و احوالپرسی به زبان انگلیسی

سلام و احوالپرسی به زبان انگلیسی


در مبحث مکالمه زبان انگلیسی برای کودکان ، سلام و احوالپرسی اولین بخش هر مکالمه ای را تشکیل می دهد.برای سلام کردن در موقعیت های دوستانه و غیر رسمی از Hi یا Hello استفاده می شود.برای احوالپرسی رایج ترین عبارت How are you? می باشد.آمریکایی ها خیلی وقت ها از عبارت How are you doing? (چطوری؟/حالت چطوره؟)استفاده می کنند.
در موقعیتهای رسمی تر از عبارتهای زیر هم استفاده می شود :
                                                                                                                            It is nice to meet you/nice to meet you
(از آشنایی تان خوشوقتم.)
How do you do
(خوشوقتم.)
باید توجه داشت که How do you do! فقط هنگامی گفته می شود که گوینده برای اولین بار با کسی آشنا شده است.این عبارت برای احوالپرسی به کار نمی رود و معادل How are you? نمی باشد.در پاسخ به آن می توان از خود آن و یا از Nice to meet you استفاده کرد.
برای سلام کردن در موقعیت های رسمی از عبارتهای زیر استفاده می شود :

Good morning/Afternoon/Evening      

صبح/عصر/شب به خیر
برای احوالپرسی و پرسیدن از زندگی ، کار و امور دیگر عبارتهای زیر رایج است:
How is work/business?
کار و بار چطور است؟
What is news?
تازه چه خبر؟
در پاسخ به سوال How is life? می توان از این پاسخ استفاده کرد :
Great , Thanks.
عالی متشکرم.
Not bad , Thanks.
بد نیست متشکرم.
It could not be better!
خیلی خوب است (دیگر بهتر از این نمی شود)
اگر از کسی بخواهیم سلام ما را به دیگری برساند عبارتهای زیر به کار می رود :
Say hello to (your dad) for me.
سلام مرا به (پدرت)برسان.(دوستانه)
Remember me to (your mom)
سلام مرا به (مادرت) برسان.(دوستانه)
Give my (best regards) to (your husband)
سلام مرا به شوهرتان برسانید.(رسمی)

برای خداحافظی از عبارت Good bye یا bye-bye و یا فقط bye استفاده می شود.در موقعیت های رسمی بعد از غروب آفتاب برای خداحافظی از Good night (شب به خیر) استفاده می گردد.باید توجه داشت که Good evening برای سلام و Good night برای خداحافظی به کار می رود.سایر عبارتهایی که به هنگام خداحافظی به کار می رود عبارتند از :
See you later/tommorrow/on monday/soon/in two hours,etc
بعدا/فردا/دوشنبه/بزودی/تا دو ساعت دیگر می بینمت
Have a nice day/weekend
روز/آخر هفته خوبی داشته باشی
take care/take it easy=do not work too hard
مواظب خودت باش
So long
خداحافظ / قربانت (صمیمانه و غیر رسمی)
هرگاه دوست یا آشنایی را پس از مدتها می بینیم به او می گوییم :
It is good /nice to see you
از دیدنت خوشحالم
هرگاه دوستی را ببینیم و با او مدتی صحبت کنیم در پایان صحبت و به هنگام خداحافظی می گوییم :
It was nice seeing you again
از دیدنت خوشحال شدم
دو عبارت بالا هر کدام مفهوم و کاربرد خاص خود را دارند.این دو عبارت به معنای (خوشوقتم) نمی باشند.
کاربرد این سه عبارت در زیر نشان داده شده است :
It is nice to meet you
از آشنایی تان خوشوقتم - به هنگام معرفی برای اولین بار
It is good / Nice to see you
از دیدنت خوشحالم - هنگام دیدن دوست قدیمی
It was nice seeing you
از دیدنت خوشحال شدم - در پایان صحبت با دوستان و به هنگام خداحافظی


                                         

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

روشهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

روشهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان سه روش اصلی وجود دارد که اغلب موسسات و سیستم های آموزشی یکی از این سه روش را استفاده می کنند.به کارگیری هر کدام از این روشها به سن کودک ، سیستم تربیتی کودک و نگاه والدین به مساله یادگیری زبان انگلیسی بستگی دارد.کودک در بعضی از این روشها سریعتر زبان انگلیسی را یاد می گیرد و در بعضی از روش ها آزادی بیشتری برای انتخاب یادگیری زبان انگلیسی دارد.

روش غرقه سازی:در این مدل از یادگیری ، کودک کاملا در محیطی با زبان انگلیسی قرار می گیرد.در مهدهای کودک دوزبانه مربی ها با زبان انگلیسی که هدف یادگیری است ، صحبت می کنند و در مدرسه هم بچه ها حداقل نیمی از اوقات خود را در طول روز به یادگیری زبان انگلیسی می پردازند.در روش غرقه سازی کامل که البته در مدارس معدودی اجرا می شود کودک همه مواد درسی مانند ریاضی ، علوم و تاریخ را به زبان انگلیسی فرا می گیرند.در این روش یادگیری زبان، در واقع زبان انگلیسی به جای این که موضوعی برای یادگیری باشد ، خود وسیله ای برای اموزش مواد درسی دیگر است وکودک ناخودآگاه مجبور به یادگیری زبان انگلیسی می شود.بچه هایی که با این روش زبان انگلیسی رایاد می گیرند در صحبت کردن زبان انگلیسی با لهجه سریع و به طور کامل ، موفق ترند و به سطوح بالاتری از یادگیری زبان انگلیسی می رسند.اگرچه ممکن است در ابتدای یادگیری، بچه ها به اندازهای که آن درسها را به زبان مادری خود یاد می گیرند موفق نباشند اما به تدریج و با پیشرفتشان در یادگیری زبان انگلیسی ، این مشکل هم برطرف می شود.

روش آموزش زبان خارجی در مدارس ابتدایی : در این روش به جای اینکه زبان انگلیسی در پایه راهنمایی به کودک آموزش داده شود ، در همان سالهای ابتدایی و همراه با دیگر درس ها به طور مقدماتی به کودک آموزش داده می شود.در این روش زبان انگلیسی به عنوان یک سوژه یادگیری به کودک معرفی می شود و به طور معمول سه تا پنج جلسه در هفته کودک زمان خود را صرف یادگیری زبان انگلیسی می کند.میزان موفقیت این روش کمی کمتر از روش قبلی است اما کودکانی که در این سن یادگیری زبان انگلیسی را شروع می کنند نسبت به کودکانی که در سالهای بعد برای اولین بار زبان انگلیسی را یاد می گیرند ، پیشرفت بیشتری خواهند داشت.ارایه زبان انگلیسی در سالهای اولیه تحصیلی که کودک شوق برای یادگیری دارد باعث بالا رفتن سرعت یادگیری می شود.بسته به تلاش و میزان زمانی که صرف آموزش زبان انگلیسی به کودک می شود ، ممکن است در آینده کودک بتواند به خوبی و با فصاحت به زبان انگلیسی حرف بزند.

روش اکتشافی در زبان انگلیسی : در این روش سن کودک کمی بالاتر است و این روش بیشتر از آنکه آموزش زبان انگلیسی باشد در واقع نوعی تقویت شناخت کودک است.در این روش فرهنگ و زبان انگلیسی به عنوان یک مفهوم به کودک ارایه می شود.برای کودک در مورد فرهنگ و زبانهای مختلف صحبت می شود و ممکن است بیش از یک زبان به کودک ارایه شود تا کودک در یادگیری زبان دوم حق انتخاب داشته باشد.در مراحل بالاتر این روش ساختارهای زبان انگلیسی هم به کودک آموزش داده می شود اما بیشتر از آنکه تاکید بر فصیح صحبت کردن زبان انگلیسی باشد هدف آشنایی و ارایه اطلاعات در مورد فرهنگ جامعه ای است که به آن زبان سخن می گویند.اگر جلسات آموزش بیشتر از دو یا سه بار در هفته باشد ممکن است توانایی کودک در صحبت به زبان انگلیسی هم بیشتر شود اما والدین نباید انتظار داشته باشند کودک در این روش یادگیری بتواند بعدها به طور فصیح و با لهجه مناسب با زبان انگلیسی حرف بزند.این روش یادگیری بیشتر مورد علاقه والدینی است که فکر می کنند آموزش زبان انگلیسی ممکن است باعث فشار به کودک شود.اگرچه این روش می تواند زمینه یادگیری زبان در سالهای بعدی باشد و سرعت یادگیری زبان انگلیسی را در سالهای بعدی زندگی افزایش می دهد.

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

آموزش رنگهای انگلیسی به کودکان

آموزش رنگهای انگلیسی

کودکان در دنیای رنگینی زندگی می کنند.با این وجود تشخیص دادن رنگهای انگلیسی برای کودکان کار ساده ای نیست.از 18 ماهگی بینایی کودک تقریبا مثل یک فرد بالغ است و به خوبی رنگها را از هم تشخیص می دهد.به مرور که کودک بزرگ می شود مقایسه در ذهن او شکل می گیرد و رنگها را بهتر می آموزد.
شناخت رنگها الزاما به معنی آموختن نام انگلیسی آنها نیست.اگر کودک شما توانسته رنگهای انگلیسی را بشناسد و آنها را از هم تفکیک کند ، می توانید نام انگلیسی آنها را هم کم کم به کودک آموزش دهید.این کار را به مرور و با کمک کارهای روزانه انجام دهید مثلا وقتی لباس می پوشد توجه او را به رنگ قرمز کفش هایش جلب کنید یا وقتی در پارک قدم می زنید با نشان دادن اردکی که در دریاچه وسط پارک شنا می کند ، رنگ سفید انگلیسی را به کودک بیاموزید.سعی کنید در کنار این مسایل رنگهای متضاد و هارمونی دار انگلیسی را هم به کودک آموزش دهید.اما عجله نکنید.کودک شما به اندازه کافی فرصت دارد تا این مسایل را یاد بگیرد.

"نرم افزار بازی رنگها"

نرم افزار بازی رنگها

"بازی رنگها"نرم افزار موزیکال و کودکانه برای آموزش رنگها و کلمات می باشد.با استفاده از این نرم افزار ابتدا کودک به یادگیری رنگها و کلمات می پردازد ، سپس میتواند با بازی کردن بخش های سرگرم کننده و شاد برنامه ، به تمرین و تکرار آموخته های خود بپردازد.محیط این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که در عین جذابیت برای کودکان ، استفاده از آن نیز راحت است.نکته قابل توجه این برنامه دو زبانه بودن آن است ، یعنی کودک می تواند علاوه بر یادگیری رنگها به زبان فارسی ، کلمات و رنگهای انگلیسی را نیز فرا بگیرد.
بازی های این برنامه شامل:
آموزش رنگها:در این قسمت 12 رنگ مختلف همراه با تلفظ فارسی و انگلیسی آنها آموزش داده می شود.علاوه بر این برای هر رنگ چندین مثال برای تثبیت رنگ در ذهن کودک نیز آموزش داده می شود.
بازی بادکنکها:نمایش بادکنکهای رنگی همراه با تکرار اسم رنگها.در این بازی کودک باید بادکنکهای همرنگ با رنگ معرفی شده را بترکاند.
بازی توپ و سبد:هدف این بازی تفکیک و تشخیص توپ های رنگی و انداختن آنها در سبد همرنگ خود می باشد.
بازی بلز:نواختن ساز بلز همراه با پخش چندین آهنگ کودکانه و آموزش آنها.
بازی پازل:بازی فکری و سرگرم کننده که قدرت تفکر کودک را پرورش می دهد.
نقاشی:دراین بخش کودک با توجه به رنگهای آموزش دیده می تواند نقاشی های خلاقانه بکشد و یا به رنگ آمیزی الگوهای متفاوت بپردازد.قابلیت های ذخیره سازی و به اشتراک گذاری نقاشی ها نیز وجود دارد.عکس های ذخیره شده را می توانید در بخش آلبوم ، داخل برنلمه مشاهده کنید.در نسخه 2.0 برنامه می توانید با زدن علامت بعلاوه در گوشه سمت چپ صفحه انتخاب تصویر ، بسته های تصاویر جدید را دریافت نمایید.
رنگین کمان:آموزش رنگهای رنگین کمان در قالب ترانه های شاد و جذاب به دو زبان فارسی و انگلیسی
چه رنگیم:در این بازی اشیا به رنگهای سیاه و سفید به کودک نشان داده می شود و کودک با توجه به آموخته های خود ، باید رنگ آن را شناسایی کند.
کام شکل:یک شکل به کودک نشان داده می شود و از او خواسته می شود که رنگ مناسب شکل را انتخاب کند.
آتلیه عکاسی کودک:در این بخش از برنامه شما می توانید عکس فرزند عزیزتان را در قاب ها و کادرهای دوست داشتنی بگیرید و آنها را به اشتراک گذارید.در نسخه 2.0 برنامه می توانید با زدن علامت بعلاوه در گوشه سمت چپ صفحه آتلیه قاب عکس های جدید را دریافت نمایید.
سایر ویژگیها:با کلیک کردن روی تابلو نقاشی شده روی دیوار می توانید وارد قسمت تنظیمات برنامه شوید.در این قسمت می توانید برنامه را به حال بی صدا / صدادار تغییر دهید.همچنین تغییر زبان برنامه نیز در این قسمت امکان پذیر است.

بازی رنگها

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

آموزش زبان کودکان با شیوه فونیکس


آموزش شیوه فونیکس

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان روشهای مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و کمبودهای خودش را دارد.بی شک یکی از بهترین روشها که از کارآیی خوبی برخوردار است ، آموزش زبان انگلیسی به روش فونیکس است که به دلیل نتیجه بخش بودن آن مورد استقبال والدین و آموزشگاهها قرار گرفته است.فونیکس یعنی آموزش نقاشی و رنگ آمیزی ، کاردستی ، شعر و سرود به زبان انگلیسی می باشد.در واقع کودکان در یک محیط شاد وآموزنده بدون اینکه احساس خستگی کنند ، زبان انگلیسی را اصولی و کاربری آموزش می بینند و این آموزش مبتنی بر سیستمی همانند آموزش زبان مادری است.به همین دلیل برای کودکان شاد و جذاب بوده و خسته کننده نمی باشد.مواد آموزشی فونیکس شامل flash card-songs های متنوع و شاد - کاردستی - بازی و سرگرمی - فیلمهای بسیار جذاب کودکانه به زبان انگلیسی - نقاشی و رنگ آمیزی - مکالمات روزمره به زبان انگلیسی می باشد.سیستم فونیکس اولین بار توسط خانم Sue Lioyd مدرس مدرسه ابتدایی Suffolk انگلستان در اواخر سال 1970 ارایه شد و تمام شاگردان آن مدرسه پیشرفت قابل ملاحظه ای کردند.امروزه از این روش در اکثر مدارس عالی کشورهای پیشرفته دنیا استفاده می شود.

در این سیستم ابتدا کودک در عوض حفظ کردن 26 حرف الفبای انگلیسی که معمولا فرار و یادگیری آن سطحی و مشکل می باشند ، 42 صدای اصلی آنها را توسط action ها و story های مربوط به هر حرف به خوبی یاد گرفته و سپس با شکل حروف و نوشتن آن آشنا می شوند که این شیوه باعث تثبیت مطالب به ذهن کودک می شود سپس با ترکیب کردن حروف با هم کودک می تواند کلمات و بالطبع جملات را به سهولت بخواند و بنویسد.همچنین در زمینه گفتاری و شنیداری کودک پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.در حقیقت یکی از ویژگیهای مهم این روش در آموزش زبان انگلیسی به کودکان این است که این سیستم بر روی آواها تکیه دارد.در تدریس  زبان انگلیسی به روش فونیکس ، همزمان چهار مهارت صحبت کردن ، گوش دادن ، خواندن و نوشتن با هم به کودک آموزش داده می شود و برای این کار از وسایل کمک آموزشی ، شعر و فیلم های آموزشی زبان خردسالان ، کتاب کار ، فلش کارت ،کاردستی و امثال آن استفاده می شود.

یکی از مجموعه های بسیار جالب که برنده بهترین مجموعه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در سال 2011 و مناسب برای کودکان 2 تا 7 سال است ، مجموعه Hooken On Phonics می باشد.

مجموعه فونیکس

مجموعه بسیار جذاب و دیدنی learn to read ، یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش زبان انگلیسی از سطح پیش مقدماتی تا پیشرفته است.این مجموعه طوری تنظیم شده است که از نخستین مرحله که آموزش حروف و صداهاست تا سطح پیشرفته درک و خواندن انگلیسی را آموزش می دهد.این پکیج بسیار جالب با چنان جذابیت های بصری و صوتی همراه است که حتی خردسالان کمتر از دو سال را نیز با خود همراه می کند و کودک شما حتی قبل از آغاز تکلم حتی به فارسی می تواند حروف و صداهای انگلیسی را هم بشناسد و هم تلفظ کند.

  • mrzaban mrzaban
  • ۰
  • ۰

مکالمه زبان انگلیسی برای کودکان

مکالمه زبان انگلیسی در کودکان

اگر نگران ساختن آینده ای بهتر برای کودکانتان هستید مهمترین اصلی که باید در نظر داشته باشید موضوع آموزش مکالمه به کودکانتان است چرا که در دنیای امروز تسلط بر زبان انگلیسی موضوعی حیاتی در زندگی افراد می باشد.از این رو آموزش اصولی و علمی مکالمه زبان انگلیسی از سنین کودکی امری ضروری در زندگی آنهاست.زیرا یادگیری در سنین کودکی سریعتر و با کیفیت بهتری صورت می گیرد.به همین دلیل بکارگیری شیوه مناسب آموزش مکالمه زبان انگلیسی به کودکان نیازمند دانش و تخصص ویژه ای می باشد.
کودکان برای یادگیری موثر زبان انگلیسی نباید لیست های فراوانی از لغات و کتابهای گرامر بخوانند.خواندن لیست هایی از لغات هیچ ارزشی ندارد زیرا به زودی فراموش می شوند و همچنین آنها نمی توانند از این لغات در مکالمات خود استفاده کنند.همچنین خواندن گرامر در کودکان باعث می شود که آنها در حین مکالمه به ساختار گرامری جملات خود فکر کنند و اجازه نمی دهد آنها اتوماتیک وار صحبت کنند.کلید اصلی آموزش مکالمه روان در کودکان هم شنیدن است.شنیدن مکالمات انگلیسی آن هم به دفعات بسیار زیاد ، همانطور که کودک زبان مادری خود را از طریق شنیدن یاد گرفت.برای این امر چون ما در محیط انگلیسی زبان نیستیم نیاز به منابع مناسبی جهت گوش دادن برای کودکانمان داریم.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی مجیک انگلیش ویژه کودکان

آموزش زبان کودکان 3 تا 15 سال

این مجموعه کامل آموزشی که برای تمامی کودکان از سنین 3 تا 15 سال قابل استفاده است ، زبان انگلیسی را در قالب انیمیشن ها و کارتونهای زیبا و دوست داشتنی والت دیزنی و شخصیتهای مطرح این کارتون ها به کودکان آموزش می دهد.یکی از برترین ویژگیهای این مجموعه ارزشمند آموزشی که تمامی منتقدان آن را تایید و به عنوان پوئن بسیار مثبت این مجموعه منحصر به فرد آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان در نظر گرفته اند ،ایجاد علاقه و انگیزه فراوان برای یادگیری زبان انگلیسی است.زیرا کودک و نوجوان به هیچ عنوان هنگام آموزش احساس خستگی نکرده و با کمک تکرار و مشاهده کارتونهای زیبا و دوست داشتنی زبان انگلیسی را فرا می گیرد.این مجموعه در بیش از 80 کشور دنیا به فروش رسیده و رکورد دار فروش بسته آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان می باشد.

بهترین سن آموختن مکالمه زبان انگلیسی در سنین نوجوانی  و در حدود اول دبیرستان است زیرا افراد از این سن به پختگی عقلی و اجتماعی رسیده اند و بهتر می توانند شناخت و اهمیت زبان انگلیسی را درک کنند.هر چه سن زبان آموزی فرزندان کمتر باشد افراد در یادگیری زبان انگلیسی موفق ترند.یادگیری افراد در نوجوانی به این علت تاثیر گذار است که انعطاف پذیری در این دوران بالا تر است مخصوصا نوجوانان از لحاظ مکالمه زبان انگلیسی عملکرد بهتری دارند.البته سن های بسیار پایین برای یادگیری کامل زبان انگلیسی مناسب نیست برای مثال کودکان قواعد گرامری را نمی توانند مانند یک بزرگسال یاد بگیرند.اول دبیرستان سن طلایی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی و آشنایی با گرامر و قواعد زبان واستفاده چند منظوره از زبان انگلیسی است.به همین منظور کودکان باید از فیلمها و منابع مختلف داستان و کارتون و همچنین کتابهای متناسب با زبان مورد نظر استفاده کنند تا به کارگیری آن را در بازه های مختلف زمانی شناسایی و یادگیری بدون فراموشی داشته باشند.

  • mrzaban mrzaban