آموزش زبان انگلیسی

آموزشی

آموزش زبان انگلیسی

  • ۰
  • ۰

آزمون تافل

شرایط شرکت در آزمون تافل


تافل یک آزمون جامع زبان انگلیسی و معتبرترین تست سنجش دانش زبان انگلیسی در دنیا می باشد . این آزمون برای ورود به بیش از 4400 کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا و دیگر بخشهای جهان ، مورد نیاز می باشد . همچنین خارجیانی که دارای مشاغل حرفه ای می باشند ، برای ادامه فعالیتهای حرفه ای خود در آمریکا و کانادا مرتبا به یک رتبه تافل نیاز دارند .در حقیقت تافل آزمونی است که توانایی داوطلب را در درک و کاربرد زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی می سنجد . برای دریافت بورسیه های تحصیلی یا استخدام در مراکز دولتی و شرکتهای بازرگانی ممکن است کسب حد نصاب امتیاز در تافل از شما خواسته شود .نمرات تافل بالای 600 - 650 به عنوان نمره های قطعی قبولی تلقی می شوند ولی برخی از دانشگاهها نمرات 500 تا 600 را نیز بر اساس شرایط خاص خود به عنوان نمره قبولی تلقی می کنند . نمره کسب شده در این آزمون جهت پذیرش در این دانشگاهها به مدت دو سال دارای اعتبار می باشد .بنا به وب سایت رسمی ETS شش هزار موسسه در 110 کشور دنیا و تقریبا تمام دانشگاههای انگلستان - استرالیا - نیوزلند و کانادا برای پذیرش و اعطای بورسیه تحصیلی و فارغ التحصیلی نمرات تافل را ملاک قرار می دهند .هزینه آزمون تافل کتبی / کاغذی در ایران برای سال 2011 میلادی 160 دلار و تافل اینترنتی 190 دلار آمریکا است . آزمون تافل در ایران را خود سازمان سنجش برگزار می کند . est . sanjesh . org

تافل کتبی و کامپیوتری و اینترنتی

از سال 1968 تا سال 1998 آزمون تافل فقط به صورت کتبی برگزار می شد . شرکت کنندگان پاسخ هایشان را روی یک برگه با مداد علامت می زدند . در سال 1998 ، ETC که آزمون تافل را تهیه می کند و Sylvan learning systems که برگزاری نسخه کامپیوتری تافل را بر عهده دارد ، برای اولین بار این آزمون را به صورت کامپیوتری عرضه کرد .علاوه بر این دو نسخه ( کتبی و کامپیوتری ) یک آزمون کاملا جدید به نام تافل اینترنتی نیز وجود دارد . این آزمون جدید تفاوتهای زیادی با دو نسخه قبلی دارد .  از آن جمله می توان به اضافه شدن بخش speaking در آن اشاره کرد .

آزمون کتبی تافل ( PBT )

تافل کتبی یک آزمون زمان بندی شده است که از سه بخش اصلی تشکیل شده است .

بخش شنیداری 50 پرسش 35 دقیقه
بخش ساختار و نگارش 40 پرسش 25 دقیقه
درک مطلب 50 پرسش 55 دقیقه


آزمون کامپیوتری تافل ( CBT )

بخش شنیداری 30 - 50 پرسش 40 - 60 دقیقه
ساختار 20 - 25 پرسش 15 - 20 دقیقه
درک مطلب 44 - 60 پرسش 70 - 90 دقیقه
بخش نوشتاری 1 انشا 30 دقیقه

آزمون تافل اینترنتی ( IBT )

عنوان بخش آزمون امتیاز هر بخش
درک مطلب 0 - 30
شنیداری 0 - 30
صحبت کردن 0 - 30
نگارش 0 - 30

آزمون تافل اینترنتی بخش جدیدی با عنوان " بخش گفتاری " یا ( Speaking ) دارد و بخش ساختار ( Structure ) که در آزمون های کتبی و کامپیوتری وجود داشت ، حذف شده است . گرامر زبان انگلیسی به طور غیر مستقیم در بخش های دیگر این آزمون مورد سنجش قرار می گیرد . سخنرانی ها و گفتگوها در بخش شنیداری طولانی تر شده اند و خلاصه نویسی نیز مجاز است .در بخش درک مطلب ، نوع سوالات متنوع تر شده و تایپ کردن هم در بخش نوشتاری الزامی است .


14 توصیه مهم برای افزایش نمره امتحان تافل


1 - با شکل آزمون تافل آشنا شوید .
گذراندن دوره های آمادگی تافل به شما کمک می کند تا ساختار آزمون را دریافته و به راهکارهای مفید برای پاسخگویی به هر مرحله و در نهایت افزایش نمره تافل برسید .


2 - اطلاعات لازم درباره نمرات مورد قبول در موسسات کشورهای مختلف را به دست آورید .
ضرروی است که بدانید حداقل امتیاز مورد نیاز برای پذیرش در موسسات و یا دانشگاه مورد نظرتان چند است و در نتیجه بدانید تا چه حد باید نمره خود را افزایش دهید .


3 - انگلیسی را به صورت آکادمیک بیاموزید .
تافل معمولا برای اهدافی ورای آزمون های آموزش زبان انگلیسی استفاده می شود . شما باید با خواندن کتابهای درسی ، فرهنگ لغات ، مجلات و مقالات تحقیقاتی بر یادگیری زبانی خود که در دانشگاهها می شنوید و می بینید ، متمرکز شوید ؛ این کار به شما کمک می کند تا با مقالات و زبانی که در دانشگاهها استفاده می شود ، آشنا شوید .


4 - تمرین ..... تمرین ..... تمرین .....با استفاده از منابع استاندارد و تستهای شبیه سازی شده
یکی از بهترین راهها برای آماده شدن در آزمون تافل ، تمرین کردن آزمونهاست . بهتر است در پایان هر آزمون آن را مرور کنید و نقاط ضعف و قوت خود را دریابید .


5 - یک مدرس خوب پیدا کنید .
یک استاد حرفه ای انگلیسی زبان که اطلاعات زیادی درباره آزمون تافل داشته باشد ، بهترین منبع آموزشی برای دانشجو است . چنین معلمی پاسخ هایی به سوالات شما می دهد که در کتابها نیست . او به شما بهترین ایده ها را می دهد و در حل سوالات گرامری پیچیده کمکتان می کند .


6 - برای آزمون آماده و آرام باشید .
آرامش یکی از عناصر اصلی در زمان آزمون است زیرا اگر شما عصبی باشید ، ذهنتان خوب کار نمی کند .


7 - در طول آزمون ، زمان و سرعت پاسخگویی خود را به دقت کنترل کنید .
شما باید زمان معینی برای هر بخش اختصاص دهید و بسیار مهم است که از محدوده زمانی مورد نظر تجاوز نکنید .


8 - یادداشت برداری را بسیار تمرین کنید تا ماهر شوید .
این کار را می توانید در طول روز و حین شنیدن اخبار انگلیسی ، مشاهده وب سایتها و دیدن تلویزیون انجام دهید .


9 - هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید . ( نمره منفی وجود ندارد)
سعی کنید شمار پاسخ های غلط خود را کاهش دهید و حدس های درست بزنید .


10 - آشنایی با راز و رمز و ترفندهای بخش ریدینگ
سعی کنید بدون کمک گرفتن از فرهنگ لغت خواندن را تمرین کنید . - بر قسمتهایی که سوال از آنها مطرح می شود تمرکز کنید . - در بخش ریدینگ معمولا یک سوال از پیام اصلی متن ، حداقل 2 سوال در مورد لغات جدید و چند سوال حاشیه ای در مورد جزییات متن پرسیده می شود . - دقت کنید که زمان برای مرور دوباره متن را ندارید .


11 - آشنایی با راز و رمز و ترفندهای بخش لیسینینگ
در بخش لیسینینگ ، محیط را همانند محل آزمون واقعی ایجاد کنید و سی دی را تنها یک بار پخش کنید . این کار گوش هایتان را تقویت می کند تا برای همان یک بار خوب بشنوید . - یاد بگیرید که در طول آزمون شنیداری ، به دنبال پیام اصلی و جزییات آن باشید .


12 - آشنایی با راز و رمز و ترفندهای بخش اسپیکینگ
در بخش اسپیکینگ آزمون تافل بهتر است پیش از پاسخ دادن یک یا دو لحظه مکث کنید و در پایان نتیجه گیری کوتاهی داشته باشید .


13 - برخی ساختارهای کلیدی را برای رایتینگ حفظ کنید .
در بخش نوشتاری آزمون تافل ، عباراتی را که به عنوان عبارت ربط استفاده می کردید ، حفظ کنید . - حتما ساده و واضح بنویسید و از لغاتی استفاده کنید که اطمینان دارید صحیح هستند .


14 - تمامی چهار مهارت ارتباطی خود را تقویت کنید .
شما باید تمامی چهار مهارت ( نوشتاری - خواندن - صحبت کردن - گوش دادن ) خود را تقویت کنید تا در این آزمون موفق شوید .


  • ۹۴/۰۸/۲۴
  • mrzaban mrzaban

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی