آموزش زبان انگلیسی

آموزشی

آموزش زبان انگلیسی

  • ۰
  • ۰


لغات انگلیسی


نحوه افزایش دایره لغات انگلیسی


یکی از مهمترین جوانب یادگیری زبان انگلیسی ، افزایش دایره لغاتمان می باشد . شما که در صدد یادگیری زبان انگلیسی هستید ، بدون دانستن لغات ضروری ، اختصاصی و عمومی ، نه قادر به درک متون انگلیسی و مطالعه آنها و نه مکالمه و شنیدن و فهمیدن زبان انگلیسی خواهید بود .اولین قدم برای افزایش دایره لغات انگلیسی، مشاهده آنها و یادگیری اولیه آن است . برای این کار به مطالعه متون مختلف عمومی و تخصصی بپردازید . لغات آشنا به همراه معنی آنها را یادداشت کنید . در ابتدا ، کار را از لغات مهم و ضروری شروع کنید و هر روز لیستی از لغات جدید داشته باشید . لیست مناسبی از لغات ، مربوط به کتاب 504 لغت کاملا ضروری ( 504 Essential Words ) می باشد . سپس هر لغت را یکبار به همراه معنی بخوانید و شکل آنها را دیده و به خاطر بسپارید .
سعی کنید لغت را در ذهن خود تصویر سازی کنید . به عنوان مثال برای حفظ کردن کلمه Book ( کتاب ) تصویر یک کتاب را به همراه شکل کلمه Book در ذهن خود مجسم کنید . این کار هم از لحاظ لغت - معنی و هم املای کلمه بسیار مفید خواهد بود . به همین ترتیب تمامی لغات را به طور سطحی به خاطر بسپارید و آنها را وارد حافظه کوتاه مدت خود بکنید . از فراموش کردن آنها نگران نباشید . در مرحله بعد هدف فقط به خاطر سپاری اولیه لغات است .
سباستین لایتنر روشی را به نام روش لایتنر ابداع کرده است که به یادگیری بدون فراموشی معروف است . در این روش مطالب سخت که زیاد از ذهن شما می روند ، بیشتر برای شما مرور می شوند و مطالب آسان وقت شما را بیهوده تلف نمی کنند . مرور اصولی با روش لایتنر تنها در عرض کمتر از چند ماه و با روزی کمتر از نیم ساعت زمان مفید ، دایره لغات شما را به هزاران لغت افزایش خواهد داد . البته دیگر خیالتان از فراموش نشدن مطالب نیز راحت خواهد بود . برای استفاده از روش لایتنر و تمرین و تکرار و مرور اصولی لغات زبان انگلیسی ، پیشنهاد ما به شما نرم افزار لایتنر ماندگار است . روش این نرم افزار بر پایه تمرین و مرور اصولی در بازه های زمانی مشخص می باشد که خود به خود مطالب سخت تر ، بیشتر برای شما مرور می شود تا هنگامیکه به طور کامل ملکه ذهن شما شده و به حافظه بلند مدتتان منتقل می گردد و در این روش مطالب آسان ، بیهوده وقت شما را برای تکرار نمی گیرند .علاوه بر این می توانید با ثبت نام در وب سایت Hi2En.com از سیستم آنلاین لایتنر برای یادگیری لغات Online Leitner Box و بسیاری امکانات دیگر بهره مند شوید .
یکی از بهترین راهها برای وسیع کردن دایره لغات زبان انگلیسی به طوری که برای مدت طولانی در ذهن شما بماند ، حل جدول می باشد . وقتی یک عبارت گفته می شود و کلمه مربوط به آن خواسته می شود ، به مرور آن کلمه و عبارت در ذهنتان باقی می ماند . علاوه بر این ، حل جدول یک تفریح هم به حساب می آید . در اینترنت خوشبختانه تا دلتان بخواهد جداول انگلیسی مخصوص زبان آموزان با سطوح مختلف موجود است .برای این کار می توانید از جداول آنلاین استفاده کنید . فقط کافی است عبارت Online English Crossword را جستجو کنید تا ده ها سایت شامل جداول آموزشی پیدا شوند .
مثلا :
http : // www.learn - english -today - com / wordgames . html
http : // www.crossword - puzzles . co . UK
http : // www.puzzlechoice . com / pc / crossword - menx . html
سعی کنید هر چند وقت یکبار یک کار تازه انجام دهید . مثلا بروید ماهی گیری ، کوه پیمایی و یا اسکی . با انجام کارهای تازه ، لغت های تازه هم یاد خواهید گرفت . فقط از یک موضوع کتاب نخوانید . مجلات گوناگون زبان اصلی در زمینه های گوناگون بخوانید . با این روش نه تنها لغت یادگرفتن کاری شیرین برای شما خواهد بود بلکه زندگی پربارتری نیز خواهید داشت .

  • ۹۴/۰۸/۳۰
  • mrzaban mrzaban

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی