آموزش زبان انگلیسی

آموزشی

آموزش زبان انگلیسی

  • ۰
  • ۰

Do not Be Afraid To English




از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید




در این مقاله سعی شده مشکل بزرگی که زبان آموزان درگیر آن هستند ، برطرف کرده و این مشکل ترس از یادگیری زبان انگلیسی می باشد . اگر دوست دارید در این راه کمتر شکست بخورید و یا با کمی اراده هرگز شکست نخورید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید ، به مطالب زیر توجه کنید :
یکی از مشکلات زبان آموزان در حین یادگیری و همچنین پس از اتمام دوره آموزشی ، ترس و یا به تعبیری بهتر خجالت کشیدن از حرف زدن است و تا زمانی که این احساس فردی در وجود زبان آموز باشد ، درهای پیشرفت را به روی خود بسته می بیند زیرا که زبان یک رشته کاملا عملیست و زبان آموز باید برای اثبات ادعای خود مبنی بر تسلط در زبان انگلیسی حرف بزند . ابزار زبان آموز تکلم اوست و اولین عکس العمل دیگران در مقابل ادعای تسلط افراد به زبان های خارجه ، درخواست حرف زدن و یا خواندن و ترجمه کردن منابع مختلف است و اگر فردی نتواند به این خواسته پاسخ دهد ، در اثبات ادعای خود ناکام مانده است . حال آنکه این ناکامی تنها محصول نوعی احساس مخرب به نام ترس یا خجالت است که باید هر چه سریع تر با روش منطقی از بین برود . اما چه دلایلی باعث ایجاد ترس از حرف زدن می شود ؟
زمانی یک زبان آموز از حرف زدن می ترسد و اجتناب می کند که نسبت به توانایی خود در برقراری مکالمه و صحبت کردن مطمئن نباشد . اما پرسشی که اینجا پیش می آید این است : چگونه فردی که مدت ها به کلاس زبان رفته و با روش های مختلف آموزش دیده ، هنوز آن اعتماد به نفس و توانایی لازم را برای صحبت کردن در خود احساس نمی کند ؟ مشکل از کجاست ؟
متاسفانه بیشتر زبان آموزان دلیل وجود این ترس را تماما در خود می بینند و تقصیر را بر عهده هوش ، ذکاوت و توانایی پایین خود می گذارند و کمتر کسی به فکر یافتن اساس و بنیان این مشکل است . بسیاری دیگر از افراد هم بدون آنکه قدمی برای یادگیری زبان انگلیسی بردارند ، با دیدن کسانی که در یادگیری زبان موفق نبودند خود را نیز از جرگه آنها می دانند و به این باور می رسند که ما هم نمی توانیم ! اگر این باور در وجود شما رخنه کند ، باید مراحل سختی را برای نابودیش بگذرانید . پس از همین الان باور کنید که باور نتوانستن اشتباه است . شما می توانید !
انسانها در شرایط مختلف راههای مختلفی را نیز امتحان می کنند و متاسفانه بسیار از افراد دنباله رو راهها و باورهای غلط و اشتباه دیگران می شوند . اما تفاوت انسانهای بزرگ با آدمهای عادی در همین است . انسانهای بزرگ به دنبال راهی جدید و کارساز می گردند .اگر راه را پیدا کردند که هیچ ، اما اگر پیدا نشد ، راهی می سازند . تسلیم در فرهنگ لغت انسانهای بزرگ جایی ندارد . شما راههای اشتباه دیگران را دوباره طی نکنید . یا خود راهی بسازید و یا به دنبال راهی جدید بگردید .
راه و روشهایی که امروزه برای آموزش زبان انگلیسی در سطح دنیا وجود دارد ، به هیچ وجه همگام با تغییرات عصر حاضر نیست . آموزش زبان انگلیسی نیاز به لباسی نو را بر اندام خود احساس می کند . اسلوب آموزش زبان انگلیسی نیاز به تغییرات اساسی دارد تا در انتهای دوره آموزشی زبان آموز آن توانایی را برای صحبت کردن که اولین گام برای برقراری ارتباط با دیگران است را در خود ببیند و با ایجاد اعتماد به نفس کافی از حرف زدن نترسد . ابتدا باید باورهای خود را تغییر دهید . ناشنوا باشید وقتی همه از محال بودن آرزوهایت سخن می گویند . اگر در اطرافتان کسانی هستند که شما را از ادامه راهی که قدم در آن گذاشته اید منصرف می کنند ، ناشنوا باشید ! این اطرافیان همیشه هستند ، اما بودنشان دلیل بر تاثیرگذاری منفی بر ما نیست . اینها کسانی هستند که بعد از تسلط شما بر زبان انگلیسی نیز از موضع خود پایین نمی آیند چون خود نتوانستند ، باور دارند که بقیه هم نمی توانند . به جای این که آنها بر شما تاثیر گذارند شما با دلایل منطقی آنها را با مسیر جدیدی که پر از پیشرفت و موفقیت است ، آشنا کنید .

برای اینکه از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید ، 7 قانون طلایی را به شما معرفی می کنیم :
قانون اول : شیوه سنتی مطالعه واژه های تنها را کنار بگذارید و همیشه گزاره ها ( عبارت ، ترکیب کلمات ) را بخوانید و تمرین کنید نه فقط کلمه را به تنهایی . تحقیقات نشان می دهد یادگیری زبان انگلیسی باشیوه یادگیری و استفاده از عبارات کاربردی ، 4 الی 5 برابر سریع تر از استفاده از کلمات به تنهایی است .
قانون دوم : گرامر نخوانید . شما در وهله اول نیاز به راهی دارید که بتوانید به طور اتوماتیک و بدون هیچ گونه فکر و تاملی ، استفاده از زبان را بدانید .
قانون سوم : گوش کنید ! گوش کنید ! گوش کنید ! چشمها بسیار کمتر از گوشها برای یادگیری زبان به شما کمک می کنند . به طور خلاصه این قانون را باید این گونه معنی کرد که با گوش خود یاد بگیرید تا با چشمان خود .
قانون چهارم : آهسته و عمیق یاد بگیرید . واژه ها و عبارتها باید در ذهن شما ثبت شود تا همیشه برای استفاده آنها را در دسترس داشته باشید .
قانون پنجم : برای یادگیری اتوماتیک گرامر زبان انگلیسی ، از شیوه " داستانهای کوتاه در زمانهای مختلف " " point of view multi - stories " استفاده کنید .
قانون ششم : حتما از انگلیسی صحیح رایج امروزی استفاده کنید . فیلم ها و نوارهایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید انگلیسی واقعی و رایج امروزی است .
قانون هفتم : گوش کنید و پاسخ دهید نه اینکه گوش بدهید و تکرار کنید . دقیقا یادگیری یک کودک را مدنظر داشته باشید ، از والدین می شنود ، یاد می گیرد ، تکرار می کند و پاسخ می دهد .





  • ۹۴/۱۰/۱۴
  • mrzaban mrzaban

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی